کرونای طولانی‌مدت چه تاثیری بر کیفیت زندگی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای طولانی‌مدت بیشتر از سرطان ریه کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرونای طولانی‌مدت سندرمی است که پس از عفونت حاد کووید -۱۹ رخ می‌دهد و علائم آن حداقل تا ۱۲ هفته پس از بهبود یافتن از بیماری کرونا باقی می‌ماند. پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که چاقی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری ریوی مزمن و افسردگی، خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی تأثیر کرونای طولانی‌مدت بر کیفیت زندگی افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از افراد را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که خستگی، افسردگی و اختلالات شناختی از جمله علائم کرونای طولانی‌مدت بوده که باعث شده است افراد نتوانند کارهای روزمره خود را انجام دهند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای طولانی‌مدت بیشتر از مرحله چهارم سرطان ریه، کیفیت زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت خستگی شدیدتری نسبت به افراد مبتلا به سرطان ریه تجربه کرده بودند. علاوه بر این، علائم کرونای طولانی‌مدت به اندازه بیماری‌هایی همچون پارکینسون زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ Open منتشر شده است.

کد خبر 666884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.