افسردگی ناشی از کرونای طولانی مدت چه علائمی دارد؟

کیفیت ضعیف خواب، تمرکز نداشتن و تعاملات اجتماعی کمتر جزو علائم افسردگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یکی از علائم کرونای طولانی‌مدت در نظر گرفته شده و مطالعات انجام شده نیز ارتباط بین کووید طولانی‌مدت و کاهش سلامت شناختی را تأیید کرده است. پژوهشگران زیادی در سراسر دنیا چندین مطالعه در زمینه چگونگی تأثیر کرونای طولانی‌مدت بر سلامت روانی افراد انجام داده‌اند. در ادامه به علائم افسردگی ناشی از کووید طولانی می‌پردازیم:

کیفیت ضعیف خواب

افراد مبتلا به بی‌خوابی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به افسردگی قرار دارند، افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب نیز مشکل خواب دارند. برای نمونه، افرادی که دچار بی‌خوابی هستند، ممکن است ۱۰ برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به افسردگی قرار داشته باشند، ۷۵ درصد افراد مبتلا به افسردگی نیز درگیر اختلالات خواب هستند. الگوهای خواب در طول همه‌گیری کرونا مختل شده است، قرار گرفتن بیش از حد در معرض صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت و محدود شدن فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز در دوران همه‌گیری کرونا، باعث شده الگوی طبیعی خواب افراد دچار مشکل شود. متخصصان اعلام کرده‌اند که اختلالات مربوط به خواب یکی از علائم اصلی کرونای طولانی‌مدت است.

عدم تمرکز

ممکن است افراد حتی پس از بهبودی کامل از بیماری کووید -۱۹، متوجه مشکلاتی در زمینه تمرکز شوند، عدم تمرکز می‌تواند فعالیت‌های روزمره افراد را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای طولانی‌مدت بر سلامت شناختی افراد تأثیر می‌گذارد و باعث بروز مشکلات مربوط به تمرکز می‌شود.

تعاملات اجتماعی کمتر

دوری کردن از معاشرت با دیگران ممکن است یکی از علائم افسردگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت باشد. همچنین نگرانی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در محیط بیرون از منزل باعث شده است افراد تمایل بیشتری داشته باشند که در خانه بمانند و با دیگران ارتباط نداشته باشند.

دیگر علائم مربوط به افسردگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت

علائم دیگری که ممکن است افراد مبتلا به افسردگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت را تحت تأثیر قرار دهد شامل نداشتن عزت نفس، خستگی، احساس ناامیدی، ناراحتی، اضطراب و حملات پانیک می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند که کرونای طولانی‌مدت چه زمانی شروع می‌شود و تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. علائم کرونای طولانی برای مدتی باقی می‌ماند و به صورت خودبه‌خود از بین می‌رود. به نظر می‌رسد که با تشخیص به موقع علائم کرونای طولانی‌مدت می‌توان به درمان سریع‌تر آن کمک شایانی کرد؛ بنابراین لازم است افراد به علائم مربوط به آن دقت کنند و آن‌ها را نادیده نگیرند.

کد خبر 578229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.