سرمایه‌گذاری کلان اسکاتلند بر زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

دولت اسکاتلند ۲۰ میلیون پوند روی زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری کرده است تا هرچه سریع‌تر به هدف گذار سبز خود نزدیک‌ شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اسکاتلند اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از برنامه سفر فعال خود برای سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در راستای ترویج پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکوترسواری در حمل‌ونقل روزمره ۲۰ میلیون پوند بودجه اختصاص داده است. این بودجه از محل صندوق تحول سفر فعال اسکاتلند ارائه می‌شود که با هدف اجرای پروژه‌های زیرساختی بلندپروازانه سفر فعال در سراسر کشور، مبلغ سرمایه‌گذاری را با همکاری سازمان حمل‌ونقل اسکاتلند به‌طور مستقیم در اختیار مقامات محلی، سازمان مشارکت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای و مقامات پارک ملی قرار داده است تا پیشرفت پروژه‌های زیرساختی را آسان‌تر از همیشه کند.

دولت اسکاتلند بر تعهد خود به گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار و سازگار با محیط زیست پایبند است و در نظر دارد حداقل ۱۰ درصد از کل بودجه حمل‌ونقل خود معادل ۳۲۰ میلیون پوند را تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به سفرهای فعال اختصاص دهد.

سرمایه‌گذاری کلان اسکاتلند بر زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

دولت اسکاتلند از طرح‌های ارائه‌شده توسط نهادهای محلی برای ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های امن و جامع سفر فعال حمایت می‌کند. هدف همه این پروژه‌ها نیز ارائه فضاهای عمومی بهبودیافته است که پشتیبان گزینه‌های سفر فعال و حمل‌ونقل عمومی باشد و به فاصله گرفتن از اتکای کشور به وسایل نقلیه‌ای منجر شود که تأثیر مستقیمی بر تغییرات آب‌وهوایی دارد. این پروژه‌ها بر کاهش فشار بر زیرساخت‌های موجود و ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن‌تر و تفکیک‌شده از جامعه تأکید دارد. صندوق تحول سفر فعال اسکاتلند نیز به‌منظور کمک به مقامات محلی در تقویت قابلیت‌ها و سرعت پیشروی آن‌ها بودجه ۲۰ میلیونی را در کنار بودجه ۳۵ میلیونی قبلی به پروژه‌های مربوط به توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در سراسر کشور اختصاص داده است تا اطمینان حاصل کند افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به تغییرات ملموس در جوامع منتهی می‌شود.

سرمایه‌گذاری کلان اسکاتلند بر زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

کد خبر 666683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.