نشانه‌های اولیه سکته قلبی را بشناسید

نشانه‌های اولیه سکته قلبی شامل خستگی، دل‌درد، بی‌خوابی، تنگی نفس، ریزش مو، ضربان قلب نامنظم، عرق کردن بیش از حد و درد قفسه سینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از بروز سکته قلبی، نشانه‌های اولیه برای هشدار حمله قلبی رخ می‌دهد که با شناخت آن‌ها می‌توان خطر بروز این اتفاق را کاهش داد. در ادامه به بررسی نشانه‌های اولیه سکته قلبی می‌پردازیم:

خستگی

خستگی غیرمعمول یکی از علائم اصلی حمله قلبی است؛ زنان این نوع نشانه‌ها را بیشتر از مردان گزارش کرده‌اند. در این شرایط، فعالیت بدنی دلیل خستگی نیست، بلکه این نشانه‌ای کاملاً مشهود است و از بین نمی‌رود.

دل‌درد

دل‌درد، حالت تهوع و ناراحتی معده از رایج‌ترین علائم سکته قلبی است. این اتفاق در میان زنان و مردان به یک اندازه رخ می‌دهد.

بی‌خوابی

بی‌خوابی نیز با افزایش خطر ابتلاء به حمله قلبی و سکته مغزی همراه است که در میان زنان رایج‌تر است. علائم بی‌خوابی شامل بالا رفتن سطح اضطراب و نداشتن تمرکز می‌شود.

تنگی نفس

تنگی نفس یک احساس قوی است که فرد مبتلا قادر به نفس کشیدن عمیق نیست. این نشانه اغلب در میان مردان و زنان بیش از شش ماه قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد و معمولاً یک نشانه هشداردهنده از یک وضعیت پزشکی است.

ریزش مو

ریزش مو نیز یک شاخص قابل مشاهده برای خطر بیماری قلبی است که اغلب اوقات مردان بالای ۵۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما برخی از زنان نیز ممکن است درگیر آن شوند.

ضربان قلب نامنظم

ضربان قلب شدید یا بی‌نظمی در ضربان قلب اغلب با حمله قلبی و اضطراب، به ویژه در میان زنان همراه است. این اتفاق به صورت غیرمنتظره و خودبه‌خود رخ می‌دهد، اما تمرینات جسمانی ممکن است محرک اضافی برای افزایش ضربان قلب باشد.

عرق کردن بیش از حد

عرق کردن بیش از حد و غیرعادی یکی از نشانه‌های هشدار اولیه حمله قلبی است و ممکن است در هر زمان از شبانه‌روز رخ دهد. این علائم در زنان بیشتر اتفاق می‌افتد.

درد قفسه سینه

زنان و مردان در اشکال و شدت مختلف دچار درد قفسه سینه می‌شوند. این علامت جزو مهمترین نشانه‌های اولیه قلبی در میان مردان است، در حالی که فقط ۳۰ درصد زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 665818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.