۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
درمان قطعی اضطراب چیست؟

روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی گفت: افراد برای از بین بردن اضطراب گاهی دارودرمانی می‌کنند، این در حالی است که دارو می‌تواند درمان‌کننده مقطعی باشد، اما درمان قطعی نیست، فردی که برای کنترل اضطراب دارو مصرف می‌کند، باید تا پایان عمر از این داروها استفاده کند.

میترا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اضطراب یکی از حالت‌هایی است که تمام انسان‌ها در طول زندگی آن را تجربه کردند، اظهار کرد: یک حالت دل‌شوره و گوش به زنگ بودن برای اینکه قرار است اتفاق ویژه رخ دهد و همین مبهم بودن حال فرد را بدتر می‌کند.

وی افزود: گاهی فرد دچار اضطراب منتشر است یعنی همه جا و در هر لحظه حس دل‌شوره را دارد و منتظر رخ دادن یک اتفاق است، افراد گاهی به صورت مقطعی یا لحظه‌ای اضطراب را تجربه می‌کنند؛ این در حالی است که حس اضطراب آزاردهنده است و زمانی که فرد دچار آن می‌شود، عذاب می‌کشد.

روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی با اشاره به حالت‌های روانی ناشی از اضطراب، تصریح کرد: دلهره، دل‌شوره، گوش به زنگ بودن و نداشتن خواب درست (کم‌خوابی یا پایدار نبودن خواب) از جمله حالت‌های روانی ناشی از اضطراب است.

وی گفت: از جمله حالت‌های بدنی که ممکن است فرد در زمان اضطراب با آن مواجه شود، تعریق زیاد، دردهای بدنی و گاهی استفراغ یا معده‌درد است.

نوری ادامه داد: شیوع اضطراب زیاد بوده و از آن به عنوان سرماخوردگی روانی یاد می‌شود، گاهی اضطراب یک بیماری و گاهی یک نشانه است اما علت آن زمانی که آشکار شود، اضطراب نیز از بین می‌رود.

وی با اشاره درمان اضطراب، اضافه کرد: افراد برای از بین بردن اضطراب گاهی اوقات دارودرمانی می‌کنند، این در حالی است که دارو می‌تواند درمان باشد اما درمان قطعی نیست، فردی که برای کنترل اضطراب دارو مصرف می‌کند باید تا پایان عمر از این داروها استفاده کند.

روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی افزود: درمان‌های تحلیلی می‌تواند به کنترل اضطراب کمک کند، چون علت را پیدا و آن را بررسی می‌کند و از بین می‌برد؛ از این‌رو در کنار دارودرمانی، درمان تحلیلی می‌تواند درمان انتخابی و اصلی باشد.

وی گفت: به‌طور معمول علت اضطراب باید در خانواده‌ها بررسی شود، خانواده‌هایی که اختلاف و نابسامانی در آن‌ها به‌شدت دیده می‌شود و فرزندان آن خانواده شاهد این مسائل هستند، مدام دلهره دارند که قرار است اتفاقی رخ دهد و قرار است مسئله‌ای فرد را تهدید کند.

نوری با اشاره به نوع دیگری از اضطراب که با حملات پانیک همراه بوده و به‌طور معمول افراد زیر ۴۰ سال آن را تجربه می‌کنند، اضافه کرد: در میان‌سالی نیز این نوع اضطراب بیشتر دیده می‌شود و در آن فرد احساس می‌کند که قرار است اتفاقی رخ دهد.

کد خبر 665598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.