سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون پوندی لیورپول بر تردد سبز

لیورپول انگلستان از اختصاص بودجه ۱۶ میلیون پوندی به پیشبرد برنامه‌های سفر فعال با دوچرخه و پیاده‌روی در سراسر شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره حمل‌ونقل منطقه‌ای شهر لیورپول اعلام کرد که شهرداری ۱۶ میلیون پوند دیگر به پیشبرد برنامه‌های سفر فعال سراسر منطقه اختصاص داده است. این مبلغ، بودجه کل سرمایه‌گذاری روی سفرهای فعال منطقه را به نزدیک ۷۰ میلیون پوند می‌رساند و ایجاد شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ایمن و قابل دسترس را در سراسر منطقه تسهیل می‌کند.

این طرح با ارائه جایگزینی باکیفیت به مردم برای خودروها، به‌دنبال کاهش ازدحام جمعیت و ترافیک، کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا به‌ویژه برای سفرهای کوتاه است و از دیدگاه شهردار لیورپول برای ایجاد یک شبکه حمل‌ونقل عمومی به سبک لندن حمایت می‌کند که سریع‌تر، ارزان‌تر و تمیزتر است.

بودجه اختصاص‌یافته جدید از طرح‌های مختلفی شامل ایجاد یک مسیر دوچرخه‌سواری دائمی در جاده غربی لیورپول، بهبود پارک ساحلی عابرپیاده کراسبی، توسعه کریدور دوچرخه در جاده غربی دربی، بهبود تقاطع در خیابان مرکزی شهر، امکان اتصال مراکز مختلف شهر در سراسر منطقه برای عابران‌پیاده و بهبود تردد در مرکز شهر پشتیبانی می‌کند و بخشی از آن به بهبود خیابانی اختصاص یافته است که بیمارستان اصلی شهر در آن قرار دارد. این ابتکارات فرصت مناسبی برای تغییر الگوهای سفر محلی و ارتقای انتخاب گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار است.

سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون پوندی لیورپول بر تردد سبز

بودجه ۱۶ میلیون پوندی جدید که تقریباً سه برابر بیشتر از بودجه دریافتی اولیه است، به‌واسطه اقدامات متقاعدکننده شهرداری لیورپول در اجرای سیاست‌های حمل‌ونقل و توسعه برنامه‌های سفر فعال، از محل صندوق سفر فعال دولت انگلستان تأمین شده است. شهرداری این شهر برای انجام تعهد خود برای توسعه شبکه‌ای جامع از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‎‌سواری به طول ۶۰۰ کیلومتر در سراسر منطقه، تاکنون بیش از ۵۰ میلیون پوند به زیرساخت‌های سفر فعال اختصاص داده است و با این بودجه جدید می‌تواند برنامه‌های خود را متناسب با وضعیت منطقه پیش ببرد.

لیورپول در حال حاضر زیرساخت‌های بسیار خوبی برای سفر فعال در منطقه دارد اما درصدد حصول اطمینان از این امر است که این زیرساخت‌ها به‌درستی به یکدیگر متصل باشند تا شهروندان بتوانند به‌راحتی و با خیال راحت با دوچرخه یا پای پیاده جابه‌جا شوند؛ حال بودجه جدید دستیابی به این هدف را امکان‌پذیر می‌کند.

کد خبر 663376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.