6 روش کاربردی برای تنظیم فشار خون

سالانه حدود 1 میلیارد نفر در دنیا به فشار خون مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده احتمال بالای ابتلا به فشار خون است.

فشار خون بالا پس از مدتی به قلب آسیب جدی وارد می‌کند و درصد سکته قلبی را افزایش می‌دهد. مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از مشکلات ناشی از فشار خون، کنترل کردن آن است. به‌ نظرتان چگونه می‌توانید فشار خون خودتان را تنظیم کنید که درگیر مشکلات قلبی و فشار خون نشوید؟ در مقاله پیش رو 6 روش کاربردی‌ را برای تنظیم فشار خون را مطرح کرده‌ایم. اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، نکات این مقاله را برای تنظیم فشار خون رعایت کنید که سلامتی ارزشمندترین دارایی در زندگی است.

1- پیاده‌روی و ورزش منظم؛ قوی‌کننده قلب برای کاهش فشار خون در شریان‌ها

بدون‌شک ورزش منظم یکی از بهترین راهکارها برای تنظیم فشار خون است. ورزش کردن باعث می‌شود قلب با قدرت بیشتری خون را در بدن پمپاژ کند و فشار در شریان‌ها کم خواهد شد. برای تاثیرگذاری ورزش روی فشار خون باید هفتگی‌ حداقل 150 دقیقه ورزش ملایم مانند پیاده‌روی انجام دهید. همچنین 75 دقیقه دویدن معادل 150 دقیقه پیاده‌روی است.

براساس نتایج تحقیقات علمی فعالیت بدنی منظم فشار خون را 5 تا 8 میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد. اگر در زمان پیاده‌روی یا ورزش کردن احساس ضعف و خستگی می‌کنید، ورزش را کنار نگذارید. برای تامین انرژی کافی است روزانه باتوجه‌به سن و جنسیت کپسول مولتی ویتامین مناسبی را انتخاب کنید. درواقع کمبود برخی از ویتامین‌ها چون ویتامین‌های گروه ب باعث احساس خستگی می‌شود. به‌همین‌دلیل مصرف مولتی ویتامین‌ها کمبودهای بدن را برطرف می‌کند و انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

6 روش کاربردی برای تنظیم فشار خون

2- مدیریت استرس؛ راهکاری تاثیرگذار برای تنظیم فشار خون

استرس یکی از عوامل مهمی است که باعث بروز فشار خون بالا می‌شود. درواقع استرس مزمن بدن را در حالت جنگ دائم قرار می‌دهد. در شرایط جنگ دائم، ضربان قلب سریع‌تر شده و عروق خونی نیز منقبض می‌شوند که افزایش فشار خون را به‌دنبال دارند. همچنین عموما در زمان استرس افراد به سمت عادت‌های نادرستی چون سیگار کشیدن روی می‌آورند که این عادت‌های نادرست فشار را در رگ‌های خونی افزایش می‌دهد. راهکارهای زیر برای مدیریت استرس پیشنهاد می‌شود:

  • به موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید: موسیقی آرامش‌بخش سیستم عصبی را آرام می‌کند.
  • به‌اندازه کار کنید: انجام کارهای بسیار و پراسترس سطح فشار خون را بالا می‌برد.
  • ویتامین د بخورید: ویتامین د یکی از انواع ویتامین‌هایی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و روی تنظیم فشار خون تاثیر مستقیمی دارد؛ اما نباید بدون تجویز پزشک مکمل ویتامین د را بخرید. از آنجایی که قیمت ویتامین d نسبتا ارزان است، بسیاری از افراد بدون تجویز پزشک این مکمل را می‌خرند؛ به‌یاد داشته باشید مصرف ویتامین د بدون تجویز پزشک ممکن است باعث مسمومیت می‌شود.

مدیریت استرس روش‌های گوناگونی دارد که برخی از آن‌ها را در این بخش بررسی کردیم. به‌هرحال استرس علاوه‌بر تاثیرات منفی روی فشار خون، روی سایر عملکردهای بدن نیز تاثیر سوء دارد و باید تا حد ممکن استرس را مدیریت کرد.

3- کاهش وزن باعث عملکرد بهتر قلب می‌شود

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن روی تنظیم فشار خون تاثیر مثبتی خواهد داشت. اگر کاهش وزن همراه با ورزش کردن باشد، تاثیر آن دوچندان می‌شود. درواقع کاهش وزن به رگ‌ها کمک می‌کند که عملکرد بهتری در زمان انبساط و انقباض داشته باشند. به‌دنبال عملکرد بهتر انبساط و انقباض رگ‌ها، خون توسط قلب راحت‌تر پمپاژ می‌شود.

اگر تصمیم دارید با رژیم غذایی کاهش وزن داشته باشید، حتما تحت نظر پزشک رژیم بگیرید و مصرف قرص جوشان مولتی ویتامین را فراموش نکنید؛ زیرا رژیم لاغری ممکن است باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن شود که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن آسیب می‌رساند.

4- ترک کردن سیگار؛ راهکاری موثر برای تنظیم فشار خون

سیگار کشیدن یکی از عادت‌های نادرستی است که خطر ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. هر پک دود سیگار باعث افزایش جزئی و موقت فشار خون می‌شود. علاوه‌بر این، مواد شیمیایی موجود در تنباکو به رگ‌های خونی به‌مرور زمان آسیب می‌زنند. البته ترک کردن سیگار نباید ناگهانی باشد؛ زیرا فقدان نیکوتین در بدن به‌صورت ناگهانی شرایط قلب را نامساعد می‌کند و ممکن است به‌جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی بگذارد.

5- با مصرف کلسیم فشار خون را کنترل کنید

براساس تحقیقات انجام شده کسانی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر به فشار خون مبتلا می‌شوند. به‌صورت‌کلی بزرگسالان باید روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند؛ البته افراد مسن نیاز به مقدار بیشتری کلسیم دارند که باید تحت نظر پزشک میزان این ماده معدنی مشخص شود. برای دریافت کلسیم از مواد غذایی از لبنیات، سبزیجاتی که برگ‌های رنگی دارند، لوبیا و ماهی ساردین استفاده کنید. همچنین مصرف مکمل‌های کلسیم میزان کلسیم موردنیاز بدن را تامین می‌کند.

6- با رژیم غذایی کنترل فشار خونتان را در دست بگیرید

استفاده از مواد غذایی حاوی منیزیم از جمله سبزیجات، محصولات لبنی، مرغ، گوشت و غلات کامل به‌علت تاثیر منیزیم روی تنظیم فشار خون ضروری است. همچنین مکمل‌های غذایی طبیعی متنوعی چون سیر خشک شده، پروتئین وی، روغن ماهی و چای ختمی نیز برای تنظیم فشار مناسب هستند؛ البته نباید در استفاده از این مکمل‌های طبیعی زیاده‌روی کنید.

شکلات یکی دیگر از مواد غذایی تاثیرگذار روی فشار خون محسوب می‌شود. شکلات حاوی نوعی ترکیب گیاهی به نام فلاونوئید است که گشاد شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون را به‌دنبال دارد.

6 روش کاربردی برای تنظیم فشار خون

تضمین سلامت بدن با استفاده از مکمل‌های استاندارد

تنظیم فشار خون برای سلامتی قلب و عروق بسیار ضروری است. درصورتی‌که نسبت به کنترل فشار خونتان بی‌تفاوت باشید، خطرات جدی چون سکته قلبی، گرفتگی عروق و آسیب‌ دیدن شریان‌ها تهدیدتان می‌کند. در این مقاله راهکارهای متنوعی را با کنترل فشار خون بیان کردیم که انجام دادن آن‌ها به سلامتی بدنتان کمک می‌کند. درکل اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، احتمال ابتلای شما به فشار خون تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین کمبود برخی از مواد معدنی چون کلسیم و منیزیم و برخی از ویتامین‌ها چون د3 باعث افزایش فشار خون می‌شود. برای حل مشکل فشار خون ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی است که باتوجه‌به سن و شرایط جسمی‌تان بهترین مولتی ویتامین را از مکمل شاپ به آدرس mokamelshop.com بخرید. مکمل شاپ تنوع بی‌نظیری از مولتی‌ویتامین‌ها را گردهم آورده است که انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

کد خبر 655538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.