۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
علائم اضطراب پس از زایمان چیست؟

علائم اضطراب پس از زایمان شامل تنگی نفس، تپش یا افزایش ضربان قلب، بی‌قراری، حالت تهوع و کاهش اشتها همچنین نداشتن تمرکز می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضطراب پس از زایمان معمولاً بلافاصله پس از زایمان رخ می‌دهد، البته ممکن است زنان باردار در هر زمان از بارداری آن را تجربه کنند. تغییر سطح هورمون‌ها پس از زایمان، اضافه شدن فشار زندگی، کمبود خواب و افزایش مسئولیت به عنوان مادر از جمله عوامل خطر اضطراب پس از زایمان در نظر گرفته می‌‎شوند. رویدادهای ناراحت‌کننده زندگی مانند از دست دادن بچه یا سقط جنین نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

به گفته متخصصان، علائم اضطراب پس از زایمان مانند تحریک‌پذیری و اختلالات خواب با افسردگی پس از زایمان مشترک است. دیگر علائم اضطراب پس از زایمان شامل تنگی نفس، تپش یا افزایش ضربان قلب، بی‌قراری، حالت تهوع و کاهش اشتها همچنین نداشتن تمرکز می‌‎شود.

می‌توان با انجام دادن اقدامات ساده به بهبود اضطراب پس از زایمان کمک کرد. برای نمونه، درمان شناختی رفتاری به درمان انواع اضطراب پس از زایمان کمک می‌کند. بنابراین یک روانشناس یا مشاور می‌تواند به افراد کمک کند افکار، احساسات و رفتارهای خود را تشخیص دهند و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهند. علاوه بر این، ممکن است پزشکان برای بهبود علائم اضطراب پس از زایمان، داروهای خاصی را تجویز کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده در مجله Psychosomatic Obstetrics & Gynecology منتشر شد.

کد خبر 647816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.