ورزش چه تاثیری بر سلامت ذهنی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن به بهبود سلامت جسمی و ذهنی افراد کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورزش کردن باعث می‌شود افراد احساس بهتری داشته باشند و کمتر درگیر افسردگی شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که فعالیت بدنی منظم به بهبود سلامت جسمی و ذهنی افراد کمک شایانی می‌کند. ورزش کردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سرطان و دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اندورفین تولید شده در نتیجه ورزش کردن درد را تسکین می‌دهد و باعث کاهش التهاب و پاسخ استرس می‌‎شود. علاوه بر این، ورزش کردن می‌تواند اثرات داروها و دیگر روش‌های درمانی اختلالات روانی مانند افسردگی را بیشتر کند.

به گفته محققان آمریکایی، ورزش کردن خطر بروز بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد و با کاهش علائم مربوط به این بیماری‌ها، به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که فقط شش دقیقه ورزش کردن در روز نیز می‌تواند خطر بروز بیماری آلزایمر و پارکینسون را به تعویق بیندازد. متخصصان معتقدند که ورزش کردن به بهبود قدرت بدنی، کاهش استرس، بهبود خواب و خستگی کمک می‌کند و خطر بروز زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 643302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.