«تری‌کلرواتیلن» خطر بروز پارکینسون را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ماده شیمیایی شناخته شده به نام تری‌کلرواتیلن (TCE) خطر بروز پارکینسون را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از ۸.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا درگیر بیماری پارکینسون هستند. این بیماری بر سیستم عصبی افراد تأثیر می‌گذارد و باعث بروز علائمی مانند لرزش، سفت شدن اندام‌ها و مشکلات شناختی می‌شود. افراد با عوامل خطر خاص مانند افزایش سن و آسیب تروماتیک مغزی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری پارکینسون قرار دارند.

گروهی از محققان آمریکایی پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که یک ماده شیمایی شناخته شده به نام تری‌کلرواتیلن (TCE) خطر بروز پارکینسون را افزایش می‌دهد. TCE یک ماده شیمایی بی‌رنگ است که در طبیعت وجود ندارد و می‌توان آن را در محصولات مختلف مانند دستمال‌های تمیزکننده، لکه‌بر لباس و فرش، اسپری چسب و چربی‌زدای فلز یافت. این ماده شیمایی به آب، هوا و خاک نفوذ پیدا می‌کند و آنچه تنفس می‌کنیم، می‌خوریم یا می‌نوشیم را آلوده می‌کند.

علائم قرار گرفتن در معرض تری‌کلرواتیلن (TCE) شامل سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و بی‌حسی صورت می‎‌شود. نتایج مطالعات پیشین نشان داده است که این ماده شیمایی خطر بروز سرطان کلیه، سرطان کبد و لنفوم غیرهاجکین را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعه جدید انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض TCE، خطر بروز بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد.

توصیه شده است افرادی که نزدیک مکان‌های آلوده به این ماده شیمیایی زندگی می‌کنند، از ورود آن به خانه‌ها، مدارس و محل کار خود جلوگیری کنند. نتایج این مطالعه در مجله Parkinson’s Disease منتشر شده است.

کد خبر 651873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.