مواد شیمیایی موجود در محصولات پلاستیکی خطر دیابت را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در محصولات پلاستیکی مانند اسباب‌بازی‌ها و بسته‌بندی غذاها و نوشیدنی‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در میان زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر مواد شیمیایی موجود در محصولات پلاستیکی، به نام فتالات، بر افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۳۰۰ زن آمریکایی را به مدت شش سال مورد ارزیابی قرار دادند. در این مدت پنج درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر بیماری دیابت شدند.

فتالات نوعی ماده شیمایی است که در محصولات پلاستیکی مانند اسباب‌بازی کودکان، محصولات مراقبت شخصی و بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها وجود دارد. پژوهش‌های انجام شده پیشین نیز نشان می‌دهد که این مواد شیمایی با کاهش باروری و دیگر اختلالات غدد درون‌ریز همراه است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فتالات‌ها خطر بروز دیابت نوع دوم در میان زنان را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها گامی جهت درک بهتر اثر فتالات‌ها بر بیماری‌های متابولیک است، البته محققان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.

کد خبر 640295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.