روش‌هایی برای حفظ وزن کودک در محدوده مناسب

لازم است والدین به فرزندان خود درباره غذای سالم و عادات ورزشی در دوران کودکی، آموزش دهند تا خطر بروز مشکلات سلامتی در آینده کاهش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکان مبتلا به اضافه وزن بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به دیابت، احساس انزوا و کاهش عزت نفس قرار دارند. بنابراین والدین باید در زمینه مصرف غذای سالم و عادات ورزشی به آن‌ها آموزش دهند یا نکاتی را رعایت کنند تا خطر بروز مشکلات ناشی از اضافه وزن و چاقی کاهش پیدا کند؛ برای نمونه کودکان باید یاد بگیرند که گرسنگی و سیری را درست تشخیص دهند.

به گفته متخصصان، شروع زودهنگام عادات سالم بهترین روش برای حفظ وزن سالم است. توصیه شده است که برای کودکان خود از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید تا بتوانید تشخیص دهید که او به چه مقدار غذا در یک وعده غذایی نیاز دارد. نیمی از بشقاب باید با میوه‌ها و سبزیجات پر شود، نصف دیگر بشقاب نیز باید حاوی پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا حبوبات باشد.

کودکان باید از تنقلات سالم مانند هویج، سیب یا کلم استفاده کنند و از مصرف مواد غذایی سرشار از قند و چربی مانند نوشابه، آبمیوه، چیپس، کلوچه، آب نبات و کیک دوری کنند، همچنین لازم است والدین کودکان خود را به انجام دادن حرکت‌های ورزشی تشویق کنند، زیرا فعالیت بدنی به تقویت استخوان‌ها، کاهش فشار خون و کاهش اضطراب کمک شایانی می‌کند.

کودکان نباید زمان زیادی را صرف نگاه کردن به نمایشگرها کنند، این زمان باید به دو ساعت در روز محدود شود. از آنجایی که کودکان معمولاً از والدین و بزرگ‌ترها الگوبرداری می‌کنند، لازم است همه اعضای خانواده از سبک زندگی سالم پیروی کنند.

کد خبر 642985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.