رژیم غذایی سالم خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم‌های غذایی بر پایه گیاهان خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر پیروی کردن از رژیم غذایی سالم بر کاهش خطر مرگ زودرس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۷۵ هزار و ۲۳۰ پرستار زن بین ۳۰ تا ۵۵ سال و ۴۴ هزار و ۸۵ پرستار مرد بین ۴۰ تا ۷۵ سال را تجزیه و تحلیل کردند.

از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درخواست شد پرسشنامه مربوط به رژیم غذایی خود را تکمیل کنند. همچنین هیچکدام از این افراد در ابتدای مطالعه بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند. محققان عواملی مانند سن، وزن، شاخص توده بدنی (BMI)، فعالیت بدنی وضعیت سیگار کشیدن، مصرف مولتی‌ویتامین، وضعیت یائسگی و بیماری‌های مزمن افراد را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم بر پایه گیاهان خطر مرگ‌ومیر زودرس را کاهش می‌دهد. محققان متوجه شدند که رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت قرمز و فراوری شده خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌‎شود مصرف گوشت قرمز را محدود کنید و مصرف گوشت‌های فرآوری شده را نیز حذف کنید.

البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده در این پژوهش تائید شود. نتایج این مطالعه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 641780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.