گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ و تغییر عبور و مرور در آمریکا

پیش‌بینی می‌شود که افزایش گرایش مدیران شهری به بهبود حمل‌ونقل با هدف کاهش نابرابری میان مردم و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در سال ۲۰۲۳، به ایجاد استراتژی‌هایی دائمی برای تغییر عبور و مرور در آینده منجر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان در سراسر دنیا طی چند سال گذشته، به‌ویژه پس از انتشار بیماری کووید -۱۹ و ضرورت یافتن تردد سبز و تنفس هوای پاک، عزم خود را جزم کرده‌اند تا تحولاتی در حمل‌ونقل و زیرساخت‌های آن به‌وجود بیاورند. در این راستا، نه‌تنها زیرساخت‌های شهری تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است و بخش اعظم معابر به پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری تبدیل شده است، بلکه خودروهای الکتریکی نسبت به سال‌های قبل با سرعت بالاتری جایگزین وسایل نقلیه موتوری شده است. به نظر می‌رسد با اقداماتی که مدیران در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۲ در رابطه با بهبود حمل‌ونقل انجام داده‌اند، عبور و مرور در سال ۲۰۲۳ بیشترین تحول را متحمل شود و گرایش‌های تردد در این سال به عنوان الگویی برای تغییر حمل‌ونقل در آینده عمل کند. در ادامه به معرفی بعضی از این گرایش‌ها پرداخته می‌شود که آینده تردد را در شهرها از آن خود خواهد کرد.

تأثیر اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی بر فروش وسایل نقلیه

اگرچه طی چند سال گذشته، تولید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده آمریکا رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است، با این حال تنها یک درصد از تمام وسایل نقلیه فروخته شده در سراسر این کشور از نوع برقی بوده است. از سوی دیگر، با وجود این‌که فروش خودروهای الکتریکی طی سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته از دو درصد به شش درصد افزایش یافت، اما گرایش نه‌چندان چشمگیر کنونی مردم آمریکا به خرید این خودروها باعث شده است بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کنند که جایگزینی وسایل نقلیه الکتریکی با خودروهای موتوری سال‌های بسیاری طول بکشد.

از ابتدای سال ۲۰۲۳، بسیاری از مردم آمریکا قادر شده‌اند تا ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی برای خرید خودروهای الکتریکی دریافت کنند که به دنبال این اقدام پیش‌بینی می‌شود آینده تردد در سراسر این کشور را طی تنها چند سال، این خودروها از آن خود کنند. علاوه بر این، مردم می‌توانند تا چهار هزار دلار نیز برای خرید خودروهای الکتریکی دست دوم دریافت کنند که به دنبال آن، نرخ وسایل نقلیه سبز به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ بر تغییر عبور و مرور در آمریکا

توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی

بدون شک، دریافت اعتبار مالیاتی توسط مردم برای خرید خودروهای الکتریکی به افزایش قابل‌توجه تعداد آن‌ها منجر خواهد شد که این امر به سهم خود نیاز به زیرساخت‌های شارژ را افزایش می‌دهد. در این راستا، مدیران سراسر دنیا، به ویژه ایالات متحده آمریکا که بیش از همه مدعی توسعه تردد سبز از طریق خودروهای برقی شده‌اند، از تخصیص سرمایه‌های کلان برای احداث زیرساخت‌های شارژ این وسایل نقلیه خبر داده‌اند. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که نصب ایستگاه‌های شارژ تداوم پیدا کند و به یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیران شهری، به‌خصوص مسئولان بخش حمل‌ونقل تبدیل شود.

گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ بر تغییر عبور و مرور در آمریکا

گسترش پهنای باند

قانون سرمایه‌گذاری و مشاغل زیربنایی آمریکا ۶۵ میلیارد دلار را به بهبود قابلیت‌های پهنای باند کشور اختصاص داده است که در پی آن، تمام ایالت‌ها به ارائه طرح‌هایی برای توسعه پهنای باند در مناطقی با کمترین دسترسی به پوشش اینترنتی پرداخته‌اند. بدون شک، توسعه پهنای باند می‌تواند تأثیرات مثبت بی‌شماری بر حمل‌ونقل و عملیات بزرگراه‌ها داشته باشد چراکه امروزه بسیاری از عوامل مربوط به تردد مانند دوربین‌های کنترل سرعت و علائم راهنمایی و رانندگی وابسته به نرم‌افزارهای اینترنتی است که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات تردد مانند ترافیک و سوانح خیابانی را به حداقل برساند.

از سوی دیگر، عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه بدون راننده مستلزم اتصال به اینترنت است و توسعه پهنای باند را در سراسر شهرها و حتی حومه‌های آن‌ها می‌طلبد. توسعه پهنای باند قابلیت ارتباط خودروهای بدون راننده را با سایر وسایل نقلیه، زیرساخت‌هایی که روی آن‌ها در حرکت هستند و حتی علائم راهنمایی و رانندگی را در مسیر آن‌ها بهبود می‌بخشد و از این طریق به افزایش ایمنی کاربران کمک می‌کند.

گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ بر تغییر عبور و مرور در آمریکا

افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق دوچرخه‌های الکتریکی

هر روزه بر محبوبیت دوچرخه‌های الکتریکی، نه‌تنها میان کودکان و نوجوانان، بلکه در بین افراد پیر نیز افزوده می‌شود و به همین دلیل، این وسایل نقلیه سبز جایگاه بسیار مهمی در تردد آینده شهرها را از آن خود خواهد کرد. بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۳، تعداد افرادی که در سراسر جهان از دوچرخه‌های الکتریکی برای تردد خود بهره‌مند می‌شوند به بیش از ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رسید که این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۹، افزایش ۵۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

علاوه بر این، از آن‌جا که خرید دوچرخه‌های الکتریکی نسبت به خودروهای برقی مستلزم صرف هزینه بسیار کمتری است، در نتیجه افراد بیشتری برای اتخاذ تردد سبز به خرید آن‌ها روی خواهند آورد که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود تغییرات اقلیمی و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی ایفا کند.

گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ بر تغییر عبور و مرور در آمریکا

افزایش برابری حمل‌ونقل

قانون سرمایه‌گذاری و مشاغل زیربنایی آمریکا در سال ۲۰۲۱ طرح جدیدی ارائه داد که بر اساس آن قرار شد یک میلیارد دلار هزینه برای بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌منظور افزایش برابری میان شهروندان در دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و خصوصی هزینه شود. به دنبال این اقدام بزرگراه‌ها، پل‌های عابر پیاده، پل‌های مخصوص تردد وسایل نقلیه و سایر زیرساخت‌های تردد تغییرات قابل‌توجهی را متحمل خواهد شد که همین امر، دسترسی تمام شهروندان را به تردد افزایش خواهد داد و به سهم خود نقش مهمی در ایجاد حس برابری میان شهروندان ایفا خواهد کرد.

در حال حاضر، زیرساخت‌های شهری نامناسب، با کمترین میزان دسترسی به حمل‌ونقل را افراد غیرسفیدپوست و خانواده‌های کم‌درآمد فراگرفته‌اند که همین امر منجر به ایجاد نابرابری‌های دیگری میان آن‌ها و سایر شهروندان آمریکایی شده است. در این راستا، مدیران عزم خود را جزم کرده‌اند زیرساخت‌های عبور و مرور را بهبود ببخشند تا به دنبال آن، نابرابری‌های میان مردم را به حداقل برسانند که بدون شک، این رویکرد هر ساله و در پی اثربخشی بر کیفیت زندگی و حتی رونق اقتصادی شهری، از محبوبیت بیشتری در میان مدیران سراسر دنیا برخوردار خواهد شد.

گرایش‌های حمل‌ونقل ۲۰۲۳ بر تغییر عبور و مرور در آمریکا

کد خبر 641561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.