چه ارتباطی بین خواب و عملکرد تحصیلی وجود دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که خواب ناکافی تاثیر منفی چشمگیری بر عملکرد تحصیلی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین خواب بر عملکرد تحصیلی دانشجویان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۶۰۰ دانشجو را مورد ارزیابی قرار دادند. از این افراد خواسته شد از دستگاه‌های خاص مجهز به ردیاب خواب استفاده کنند. به‌طورمتوسط، افراد شرکت‌کننده در مطالعه در طول هفته شش ساعت و ۲۹ دقیقه در شب می‌خوابیدند، این زمان در آخر هفته‌ها ۲۹ دقیقه افزایش پیدا کرده بود.

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که دانشجویان به طور میانگین ساعت ۲:۰۱ بامداد می‌خوابیدند و حدود ساعت ۹:۱۷ صبح از خواب بیدار می‌شدند. افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابیدند، نمرات پایین‌تری در امتحانات میان‌ترم دریافت کردند، اما افرادی که هر شب هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابیدند، عملکرد بهتری داشتند.

به گفته محققان ازآنجاکه خواب کافی و باکیفیت برای بهبود عملکرد تحصیلی افراد ضروری و لازم است، توصیه می‌شود دانشجویان یک برنامه منظم برای خواب شبانه خود داشته باشند. افراد می‌توانند برای بهبود کیفیت خواب خود، محیطی مناسب و راحت با دمای مناسب برای خود در نظر بگیرند و قبل از خواب به نمایشگر گوشی، لپ‌تاپ یا تلویزیون نگاه نکنند.

همچنین بهتر است برای داشتن یک خواب با کیفیت و کافی، مصرف کافئین خود را بعد از ناهار محدود کنید و از مصرف غذاهای سنگین قبل از خواب دوری کنید.

نتایج این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academics of Sciences منتشر شده است.

کد خبر 641472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.