الگوهای تغذیه سالم خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انواع الگوهای تغذیه سالم خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه هاروارد به منظور بررسی مزایای پیروی از الگوهای تغذیه سالم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های بهداشتی جمع‌آوری شده در طول ۳۶ سال از ۷۵ هزار و ۲۳۰ زن شرکت‌کننده در مطالعه سلامت پرستاران و ۴۴ هزار و ۸۵ مرد در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت استفاده کردند. همه افراد شرکت‌کننده در ابتدای مطالعه فاقد بیماری قلبی عروقی یا سرطان بودند و هر چهار سال یک بار پرسشنامه غذایی تکمیل می‌کردند.

اطلاعات ارائه شده براساس هر یک از چهار شاخص الگوی غذایی که شامل شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵، رژیم غذایی مدیترانه‌ای، شاخص رژیم غذایی سالم گیاهی و شاخص تغذیه سالم جایگزین می‌شد، امتیازدهی شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در پایبندی به حداقل یکی از چهار الگوی تغذیه سالم امتیاز بالایی کسب کردند در مقایسه با افراد دارای امتیاز پایین‌تر، کمتر در طول دوره مطالعه به هر علتی جان خود را از دست دادند و احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا بیماری‌های تنفسی در آن‌ها کمتر بود.

به گفته محققان، نمره بالاتر در حداقل یکی از شاخص‌ها با خطر کمتر و مرگ زودرس به هر علت و بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و بیماری‌های تنفسی مرتبط بود. نمرات بالاتر در رژیم غذایی مدیترانه‌ای و شاخص تغذیه سالم جایگزین با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری‌های عصبی مرتبط بود.

کد خبر 633153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.