برگزاری ۴۴۳ دوره آموزشی هلال‌احمر در ۹ ماهه سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۴۴۳ دوره‌ آموزشی هلال‌احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز -یکشنبه هجدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۴۳ دوره آموزشی توسط حوزه آموزش‌وپژوهش جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال جاری اجرایی شد.

وی افزود: این دوره‌ها برای ۱۱ هزار و ۶۸۱ نفر در سطح استان برگزار شد، ۱۲۹ دوره آموزشی کمک‌های اولیه ۱۱۴ دوره آمادگی در برابر مخاطرات، ۹۹ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی، ۵۴ دوره تخصصی (عمومی امداد و نجات) برای ۱۸۶۱ نفر در ۹ ماهه سال جاری برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۱۱۶۲ نفر در ۴۷ دوره نیز از دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز محلی جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۹۸ نفر در ۳۹ دوره آموزشی ویژه خانه‌های هلال شرکت و موفق به کسب آموزش‌های لازم در ۹ ماهه سال جاری شدند.

مثنوی گفت: در این دوره‌ها ۱۵۵ مربی آموزش تخصصی، ۱۲۹ مربی آموزش کمک‌های اولیه و ۹۹ مربی آموزش پایه داوطلبی را در سطح استان برعهده داشتند.

برگزاری رزمایش زلزله

مهدی ارشادی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: رزمایش زلزله، پناهگیری ایمن و خروج اضطراری با حضور مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان و امدادگران و نجاتگران شهرستان شهرکرد در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این رزمایش علاوه‌بر جنبه امدادی و سنجیدن توانایی کارکنان این سازمان، جنبه آموزشی داشت که در راستای این امر تعدادی از مربیان جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با تدریس و ارائه مبانی مقابله با زلزله، پناهگیری ایمن، خروج اضطراری و آموزش نکات ایمنی در برابر زلزله در خانه به تمام کارکنان، برای مواقع خطر آماده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به مصدومیت دو تن از کارکنان صدا و سیما به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی که دچار مصدومیت شدند با رعایت نکات ایمنی و به سرعت پس از اقدامات و انجام کمک‌های اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سگ‌های جست‌وجوگر و زنده‌یاب (آنست) در دستور کار قرار گرفت و پس از اطمینان از نبود مصدوم، رزمایش با موفقیت به پایان رسید.

کد خبر 632273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.