تداوم گرما در اصفهان / ثبت دمای ۴۰ درجه در ۲ شهرستان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا از شدت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته خبر داد و گفت: بیشینه دمای دو شهرستان اصفهان با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت ناپایدار تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه شرقی و در نواحی مستعد گاهی همراه با گردوخاک محلی و گاهی کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد شدید به ویژه سقوط درختان و اجسام در ارتفاع و آسیب به سازه‌های موقت از مخاطرات سامانه مذکور است که باید به منظور ایمنی، تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی با اشاره به بیشینه دمای ۲۵ شهرستان اصفهان با دمای بالاتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد گفت: خور و بیابانک با دمای ۴۱، چوپانان ۴۰، اردستان ۳۷، بادرود و مهاباد با ۳۶ درجه، اصفهان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، کاشان، کبوترآباد، لنجان و ورزنه با ۳۵ درجه، انارک، فلاورجان و نائین ۳۴ درجه، فرودگاه اصفهان، مبارکه و مورچه‌خورت با ۳۳ درجه، نجف‌آباد، برخوار (دولت‌آباد) و کوهپایه با ۳۲ درجه، شهرضا و نطنز ۳۱ درجه و دهق و گلپایگان با ۳۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین شهرستان در استان گزارش و ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 757610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.