زائران حج چه مواردی را باید رعایت کنند؟

جمعیت هلال‌احمر توصیه‌هایی درباره مهم‌ترین ملزومات بهداشتی که زائران حج باید در سفر همراه خود داشته باشند ارائه کرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، توصیه‌هایی برای زائران حج تمتع قبل از سفر وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشند، یکی از مهم‌ترین این توصیه‌ها پیاده‌روی است، در مناسک حج اعمالی مثل طواف، سعی بین صفا و مروه و رمی جمرات را داریم که برای انجام آن‌ها نیاز به پیاده‌روی طولانی است و زائران برای اینکه خود را برای انجام این اعمال آماده کنند قبل از سفر در ایران روزی حداقل نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشند تا دچار گرفتگی و خستگی عضلات در عربستان نشوند.

مورد دیگر بهداشت دهان و دندان است، زائران قبل از اعزام اگر مشکلی در دندان‌های خود دارند به دندانپزشک مراجعه کنند تا در عربستان دچار مشکل نشوند و از اعمال باز نمانند، زائرانی نیز که دچار بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری قلبی و تنفسی هستند قبل از عزیمت به سفر حج به متخصص مراجعه و دُز داروهای خود را برای این سفر تنظیم کنند و به اندازه ۳۵ تا ۴۵ روز داروهای مورد نیاز خود را به عربستان ببرند.

واکسن مننژیت، واکسنی است که زائران حج قبل از سفر باید آن را تزریق کنند و این مسئله از الزامات سفر است، هنگام ورود به عربستان کارت واکسن زائران بررسی می‌شود و به همین دلیل باید کارت واکسن که کارتی زرد رنگ است در کیف دستی زائران و در دسترس باشد.

مورد مهم دیگر همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی است، زائران باید حوله شخصی، دمپایی غیر ابری و عاج‌دار همراه خود بیاورند تا هنگام حمام کردن یا در سرویس بهداشتی لیز نخورند، همراه داشتن قیچی و ناخن‌گیر نیز بسیار مهم است، مسواک، نخ دندان و خمیردندان از دیگر ملزومات این سفر است.

افراد عینکی علاوه بر عینکی که استفاده می‌کنند یک عینک اضافه همراه خود داشته باشند و اگر سمعک استفاده می‌کنند سمعک خود را همراه بیاورند.

کد خبر 757596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.