مصرف دارچین چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

مصرف دارچین باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش، کاهش وزن، تنظیم کلسترول و قند خون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دارچین ادویه مفید و سرشار از ویتامین‌ها، فیبرها و املاح است که تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت بدن دارد. دارچین یکی از بهترین طعم‌دهنده‌ها برای کاهش تمایل به مصرف شکر است. عطر تند آن باعث می‌شود در تهیه انواع کیک و دسر بتوان مقدار کمتری شکر استفاده کرد. همچنین مصرف منظم دارچین باعث تحریک سیستم گوارش و تسهیل هضم غذای دریافتی می‌شود.

دارچین تأثیر قابل‌توجهی بر کنترل گرسنگی دارد و تقریباً تأثیر آن سریع احساس می‌شود. مصرف این ادویه جذب گلوکز در خون را کاهش می‌دهد و از آنجایی که با افزایش سطح قند خون، احساس گرسنگی ایجاد می‌شود؛ استفاده از دارچین به تسریع سیری کمک می‌کند، بنابراین دریافت کالری روزانه کمتر می‌شود.

یکی دیگر از مزایای مصرف دارچین این است دمای درونی بدن را افزایش می‌دهد و اندام‌های بدن را وادار به فعالیت می‌کند تا دمای بدن به حد استاندارد برسد. در نتیجه مصرف انرژی افزایش پیدا می‌کند و مقدار چربی بیشتری مصرف می‌شود. همچنین، ترکیبات فعال موجود در دارچین تأثیر مثبتی بر تنظیم کلسترول و قند خون دارد. در طب باستانی چین از دارچین به عنوان داروی دیابت نوع دوم استفاده می‌شده است.

کد خبر 631792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.