هیدراته نگه‌داشتن بدن باعث افزایش طول عمر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش طول عمر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشکده بهداشتی عمومی هاروارد به منظور بررسی تاثیر هیدراته بودن بدن بر افزایش طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، افرادی از اواخر دهه ۱۹۸۰ را انتخاب کردند که بین ۴۵ تا ۶۶ سال سن داشتند و سطح هیدراتاسیون آن‌ها را از طریق سدیم خون اندازه‌گیری کردند. علاوه بر این پژوهشگران سن بیولوژیکی آن‌ها را بر اساس نشانگرهای زیستی خاص و بررسی سیستم قلبی عروقی، کلیوی، متابولیک، تنفسی و ایمنی محاسبه کردند.

سپس محققان ۲۵ سال بعد این تحقیق را با بیش از ۱۱ هزار نفر از شرکت‌کنندگان پیگیری کردند تا مشخص کنند چه کسی سریع‌تر پیر شده است یا به یک بیماری مزمن مبتلا شده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کم‌آبی ممکن است پیری را تسریع کند، زیرا فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد می‌کند به ویژه اگر آب را با نوشیدنی‌های شیرین جایگزین کنید.

به گفته محققان، افراد مسن ممکن است دچار کم‌آبی شوند زیرا کمتر تشنه می‌شوند و از داروهایی استفاده می‌کنند که ممکن است باعث کم آب شدن بدن شود. نیاز بدن به آب ممکن است بر اساس محیط و سطح فعالیت افراد متفاوت باشد. می‌توان آب مورد نیاز بدن را علاوه بر نوشیدن مایعات سالم، با مصرف سبزیجاتی مانند کرفس و خیار و میوه‌هایی مانند هندوانه تامین کرد.

کد خبر 631466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.