کتاب «انرژی و حال خوب برای پرمشغله‌ها» منتشر شد

کتاب راهنمایی «انرژی و حال خوب برای پرمشغله‌ها» با افزایش سطح سلامتی و انرژی به جنگ استرس می‌رود و از آن مهم‌تر، به کمک این دو عامل می‌خواهد به عملکردی درخشان و منحصربه‌فرد در محیط کار برسد.

به گزارش ایمنا، کتاب راهنمایی انرژی و حال خوب برای پرمشغله‌ها درباره استرس و مدیریت آن نیست؛ استرس معلول عوامل زیادی است و باید به علت اصلی آن پرداخت. این کتاب با افزایش سطح سلامتی و انرژی به جنگ استرس می‌رود و از آن مهم‌تر، به کمک این دو عامل می‌خواهد به عملکردی درخشان و منحصر به فرد در محیط کار برسد.

سلامت مفهومی گسترده است. سلامت روحی و جسمی موجب می‌شود بتوان بدون وقفه از انرژی بدن استفاده کرد، بیمار نبود، حس ناخوشی نداشت.

این کتاب برای پرمشغله‌هاست، کسانی که می‌گویند فرصت رسیدگی به مشکلات سلامتی و افزایش انرژی را ندارند. داستان معروف فردی را که داشت با اره کند چوب می‌برید، به یاد آورید. وقتی از او پرسیدند به جای اینکه اینقدر روی خودت فشار بیاوری و عرق بریزی، چرا اره‌ات را تیز نمی‌کنی؟ گفت: مگر نمی‌بینی وقت ندارم! سرم خیلی شلوغ است. این کتاب برای تیز کردن اره ذهنی و جسمی از طریق افزایش انرژی و دستیابی به سلامت کامل است.

گیلیان برننویسنده این کتاب مدیر Health Circles ، شرکتی که به افراد در بهبود سلامتی و کیفیت زندگی کمک می‌کند. او استاد برنامه‌نویسی عصب زبانی است و بیش از ۲۵ سال است که در زمینه سلامت روان و بدن کار می‌کند.

قسمتی از متن کتاب

ما باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشیم تا انرژی بدن و مغزمان حفظ شود. بدن روزانه دو و نیم لیتر مایعات را طی فعالیت‌های طبیعی خود از دست می‌دهد که نیاز به جایگزینی دارد.

مرکز تشنگی در مغز (هیپوتالاموس) هم احساس گرسنگی و هم تشنگی را تنظیم می‌کند. این دو احساس به طور جداگانه کنترل می‌شوند، اما اغلب بدن شما احساس تشنگی و گرسنگی را اشتباه می‌گیرد. هنگامی که احساس گرسنگی می‌کنید، نوشیدن یک لیوان آب می‌تواند عوارض به اصطلاح «گرسنگی شدید» را برطرف کند. آب به بدن انرژی طبیعی می‌بخشد.

نکته‌ای برای همه افرادی که والدین سالمند دارند- احساس تشنگی در افراد بالای ۷۰ سال بسیار کاهش می‌یابد و افراد مسن غالباً از نوشیدن آب کافی غفلت می‌کنند که این موضوع بر تنظیم دمی بدن آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

آب می‌تواند بلافاصله جذب شود و به حرکات بدن کمک می‌کند.

کتاب راهنمایی انرژی و حال خوب برای پرمشغله‌ها نوشته «گیلیان برن» ترجمه فرشید عبدی و میلاد حاجی‌عبدالمجید در ۱۲۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات پویش مدام منتشر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 631292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.