«ترویج کتاب: راهنمای عملی» منتشر شد

کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «ترویج کتاب: راهنمای عملی» به قلم یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی در ۱۶۴ صفحه و بهای ۷۰ هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. این کتاب به سه موضوع اصلی می‌پردازد: ترویج کتاب چیست؟ چرا کتاب را ترویج می‌دهیم؟ و چگونه می‌توانیم آن را به‌خوبی انجام دهیم؟

در بخش چیستی به مفاهیم اصلی و محیط ترویج کتاب پرداخته، در بخش چرایی به ضرورت‌ها و انگیزه‌های ترویج کتاب اشاره کرده و در بخش چگونگی قدری مفصل‌تر اصول ترویج کتاب را مورد بررسی قرار داده و علاوه بر روش‌های برخاسته از تجربه، به نبایدها هم پرداخته.

امروزه، دیگر با روش‌های منسوخ قدیمی نمی‌توانیم مردم را به کتاب‌خوانی دعوت کنیم و انتظار داشته باشیم کتاب بخوانند. مردم باید پیش از خرید و خواندن کتاب، ارزشی که برایشان ایجاد خواهد شد را دریابند و تصمیم بگیرند. برای معرفی ارزش کتاب به مخاطبان کارهای زیادی انجام می‌شود اما تابه‌حال کمتر به توسعه مبانی نظری و راه‌کارهای عملی این حوزه پرداخته شده، کاری که «ترویج کتاب: راهنمای عملی» اثر مشترک یوسف عابدی، مصطفی آهنگر و مریم چهرقانی در پی آن است.

هدف این کتاب به‌طور مشخص، آشنایی ناشران و نویسندگان و کتاب‌فروشان و مروجان و سایر گروه‌های فعال در حوزه کتاب با تبلیغات، بازاریابی، ترویج کتاب و جدیدترین فنون و مهارت‌های آن است. این کتاب به دنبال ارائه نگرش صحیح‌تری از کار ترویج کتاب، سرنخ‌هایی برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه است. مباحث این کتاب برای همه گروه‌ها و نقش‌های فعال در حوزه کتاب (نویسنده، مترجم، تصویرگر، صفحه‌آرا، ناشر، چاپ کننده، صحاف، پخش‌کننده، کتاب‌فروش، کتابخانه‌های عمومی و آموزشگاهی و دانشگاهی و تخصصی، بلاگرها، خریدار و خواننده) مفید است.

کد خبر 630576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.