ورزش شدید باعث افزایش طول عمر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که حتی مقدار کمی فعالیت شدید ورزشی انجام می‌دهند، کمتر از دیگران در معرض مرگ‌ومیر قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی تأثیر ورزش بر افزایش طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۲۰۴ هزار و ۵۴۲ فرد میانسال و مسن را طی ۶ سال مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند؛ گروه اول ورزش متوسط انجام می‌دادند و گروه دوم حداقل ۳۰ درصد از تمرینات خود را با شدت بالا انجام می‌دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ زودهنگام در میان افرادی که ورزش شدید انجام می‌دهند؛ ۱۳ درصد کمتر از افرادی است که فقط ورزش متوسط انجام می‌دهند. سطوح بالاتر فعالیت شدید تأثیر بسیار بیشتری نسبت به فعالیت متوسط بر سلامت انسان دارد.

افرادی که در بعضی از انواع ورزش‌های شدید مانند تنیس رقابتی یا دویدن شرکت می‌کنند، نسبت به افرادی که فعالیت‌های متوسط مانند کارهای خانه یا شنا انجام می‌دهند، بیشتر عمر می‌کنند. به گفته محققان، حتی مقدار کمی از فعالیت شدید نیز می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودهنگام کمک کند. سازمان جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی در ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا به افراد بزرگسال توصیه می‌کنند که در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط انجام دهند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 627614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.