هم‌گردی عباس‌آباد؛ دیدار در برگ‌ریزان پاییز

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پایان برنامه هم‌گردی عباس‌آباد بازدید از «موزه هنرهای ملی اصفهان» در همین محله و خیابان خواهد بود. این مکان از موزه‌های جدید شهر اصفهان است و با هماهنگی انجام شده شهروندان می‌توانند با تخفیف مناسبی از این موزه، دیدن کنند.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر اصفهان دارای آثار، بناها و فرصت‌های گردشگری متعدد و پرشماری است که به‌طورقطع نمی‌تواند تنها به جاذبه‌های تاریخی معروف اصفهان معطوف و محدود شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مناطق تاریخی اصفهان، محله تبریزی‌ها یا همان خیابان عباس‌آباد است. این محله دارای نکته‌ها و شاخصه‌های هویتی، جذاب، دیدنی، تاریخی و خاطره‌انگیز برای اصفهانی‌ها و گردشگران بازدیدکننده از این شهر تاریخی است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به‌موازات این طرح، مادی نیاصرم در محله تبریزی‌ها را داریم افزود: این مادی یکی از ویژگی‌های خاص و دیدنی شهر اصفهان به‌ویژه در فصل خزان و برگ‌ریزان است.

هم‌گردی عباس‌آباد؛ دیدار در برگ‌ریزان پاییز

وی اظهار کرد: ترکیب دیدنی و چشم‌نواز مادی نیاصرم با برگ‌ریزان در روزهای پایانی فصل پاییز، هم‌گردی خوبی را در این محله رقم خواهد زد و مورد استقبال خوب شهروندان و گردشگران واقع خواهد شد.

مساح تصریح کرد: اگر این برنامه موفقیت‌آمیز باشد و شهروندان از آن به‌خوبی استقبال کنند بازهم در هفته‌های بعد مشابه همین رویداد را در خیابان عباس‌آباد اصفهان برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه‌های گردشگری، نقاط مکث را از قبل مشخص و به راهنمایان این تورهای چندساعته آن‌ها را اعلام می‌کنیم. همچنین محتوای راهنمای گردشگری محلات مختلف مورد بازدید را هم در اختیار راهنمایان قرار می‌دهیم تا بتوانند به بهترین شکل ممکن آن را به مخاطبان این دست برنامه‌ها ارائه کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پایان برنامه هم‌گردی عباس‌آباد بازدید از «موزه هنرهای ملی اصفهان» در همین محله و خیابان خواهد بود. این مکان از موزه‌های جدید شهر اصفهان است و با هماهنگی انجام‌شده، شهروندان می‌توانند با تخفیف مناسبی از این موزه، دیدن کنند.

وی اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده در این برنامه پیش از این با اداره گردشگری شهرداری اصفهان تماس گرفته و در طرح ثبت‌نام کرده‌اند. تور اول به‌طور کامل تکمیل شده است و در هر تور ۳۰ تا ۳۵ نفر شرکت‌کننده داریم.

مساح افزود: تور هم‌گردی عباس‌آباد و بازدید از مادی نیاصرم با توجه به برگ‌ریزان پاییز را در چند برنامه متوالی ادامه خواهیم داد و پس از پایان تور نخست، برای سایر مناطق و محله‌های شاخص و محورهای گردشگری اصفهان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، نیاصرم بزرگ‌ترین نهر اصفهان است که کمتر امکان دارد بی‌آب بماند. وجه تسمیه آن به‌درستی در اسناد تاریخی نیامده است، اما در بین مردم توضیحی است که می‌گویند: «نیاصرم یعنی همیشه آب دارم و مزارع را سیراب می‌کنم و لازم به سرکشی به من نیست.»

«عباس‌آباد» محله‌ای با درختان سر به فلک کشیده، مغازه‌های کوچک و قدیمی و خانه‌های چندین ساله در مرکز شهر اصفهان قرار دارد؛ محله‌ای که با سکونت تبریزی‌ها در آن و به احترام شاه‌عباس که آن‌ها را در این محله جای‌داده بود، عباس‌آباد نام گرفت.

کد خبر 626812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.