برگزاری تور گردشگری ویژه ناشنوایان اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این اداره به مناسبت روز ناشنوایان از این عزیزان دعوت کرده تا در طرح گردشگری «دستان گویا» که به شکل اختصاصی برای آن‌ها تعریف و برنامه‌ریزی شده است، شرکت کنند.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنای شهرداری ارائه خدمت به همه شهروندان و اقشار مختلف مردم است. گروهی از شهروندان ممکن است به علت معلولیت نتوانند از ویژه‌برنامه‌ها و طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری بهره ببرند.

به گفته وی، اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت روز ناشنوایان از این عزیزان دعوت کرده تا در طرح گردشگری که به شکل اختصاصی برای آن‌ها تعریف و برنامه‌ریزی شده است، شرکت کنند. در واقع این گروه می‌توانند از یک فرصت برابر در استفاده از امکانات و خدمات شهری و گردشگری بهره‌مند شوند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه این بازدیدها با دو انجمن ناشنوایان شهر اصفهان هماهنگ شده است. همچنین پیش از این در جلساتی همه امور مربوط به این تور یک روزه هماهنگ شده است. راهنمای ناشنوایان مسلط به زبان اشاره نیز در طرح دستانی گویا حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: محتوای لازم را به راهنمای ناشنوایان داده‌ایم تا بتواند در گروه‌های کوچکی که شکل خواهد گرفت به خوبی و به طور کامل همه مواردی را که در محتوا پیش‌بینی شده است را به این عزیزان منتقل و ارائه کند.

مساح تاکید کرد: ثبت‌نام این افراد از طریق انجمن‌های فعال انجام می‌گیرد، چرا که دارای مجوز فعالیت هستند و با ناشنوایان به شکل مستمر و دائمی ارتباط دارند.

وی اظهار کرد: این اولین برنامه اختصاصی برای ناشنوایان در اداره گردشگری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اصفهان است و با توجه به استقبال خوب دو انجمن فعال ناشنوایان پیش‌بینی ما این است که تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح قابل ملاحظه باشد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: اولین مسیر در این تور اختصاصی، مجموعه بازار اصفهان است که به عصارخانه شاهی ختم می‌شود و دومین مسیر محور گردشگری بیدآباد و علی‌قلی‌آقا خواهد بود که به حمام علی‌قلی‌آقا منتهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح «دستانی گویا»، دریچه آشنایی بیشتر با این گروه از شهروندان است تا اینکه ناشنوایان نیز بتوانند به همراه خانواده‌هایشان در برنامه‌های عمومی و شهروندی اداره گردشگری شرکت کنند.

کد خبر 609103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.