استفاده از تجربه ایتالیا برای بازسازی بناهای تاریخی

مسئول دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده اصفهان با بیان اینکه در سال جدید میلادی برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه گردشگری مطرح است، گفت: سال آینده یک گروه از کشور لهستان برای سنجش امکان سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان به این شهر سفر می کنند.

علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: رابطه‌ای که میان شهرهای خواهرخوانده برقرار می‌شود، بر اساس حسن نظر مدیران دو شهر است که به واسطه آن می‌توانند از ظرفیت‌های شهری در ارتباط با آموزش‌های شهروندی، پزشکی، مدیریت‌شهری و ... بهره کافی را ببرند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ شهر شیان چین، کوالالامپور مالزی، فرایبورگ آلمان، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکار در سنگال و بعلبک در لبنان رابطه خواهرخواندگی با اصفهان برقرار کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده اصفهان با بیان اینکه اصفهان می‌تواند از تجربیات شهرهای خواهرخوانده در خصوص ساختمان‌های انرژی صفر استفاده کند، تصریح کرد: تبادل گروه‌های هنری از جمله مواردی است که در میان شهرهای خواهر خوانده مطرح شده، همچنین می‌توان در زمینه بازسازی بناهای تاریخی از تجربیات کشور ایتالیا استفاده کرد.

مساح اظهارکرد: میزان و نوع نگاه شهرهای خواهرخوانده به رویکرد دو طرف بستگی دارد، به عنوان مثال شهر شیان چین اعلام آمادگی کرده مبحث آموزش طب سوزنی چین را در شهر اصفهان ارایه کند.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای خواهرخواندگی به غیر از جنبه فرهنگی وجهه‌های دیگری هم دارد، آنچنان که در مبحث علمی قرارداد خواهرخواندگی شهر اصفهان با فرایبورگ آلمان باعث شده، دانشگاه اصفهان با دانشگاه فرایبورگ و دانشگاه هنر اصفهان با دانشگاه هنر فرایبورگ، قرارداد خواهرخواندگی امضاء کنند و تبادل استاد، دانشجو و مقالات علمی داشته باشند.

مساح با بیان اینکه در سال جدید میلادی برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه گردشگری مطرح است، گفت: سال آینده یک گروه از کشور لهستان برای سنجش امکان سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان به این شهر سفر کنند، در واقع مدیریت شهری در نظر دارد از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده برای توسعه گردشگری استفاده کند.

کد خبر 334509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.