لزوم استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی برای بالندگی شهر

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در موضوع خواهرخواندگی باید ظرفیت‌ها را برای بالندگی شهر دریابیم و سرمایه‌گذاران را روبه‌رو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری را مبادله و از بسترها استفاده کنیم.

‌روح‌الله دهقان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بحث خواهرخواندگی، باید سودی به طرفین قرارداد برسد، باید ببینیم منفعت خواهرخوانده شدن تاکنون چه بوده است.

وی افزود: ممکن است در عملکرد ما نیز ایرادهایی وجود داشته باشد که مثال بارز آن بحث گردشگری است، لذا باید در موضوع خواهرخواندگی از بسترهای موجود بهره ببریم و تنها به نامگذاری مکان‌ها اکتفا نکنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: می‌توانیم غذاهای تبریز را در شهرهای خواهرخوانده ارائه دهیم و امکانی فراهم کنیم که بین شهرهای خواهرخوانده پرواز مستقیم و رفت و آمد مستمر انجام و با همکاری شهرداری از آنها پذیرایی شود و تمهیدات لازم جهت گشت و گذار در شهر فراهم شود که به نفع گردشگری و اقتصاد شهر باشد؛ البته باید توجه داشته باشیم که اتفاقی همچون گردشگران سلامت باکو که از تبریز فراری شدند، تکرار نشود و آسیب‌های اجتماعی وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع خواهرخواندگی باید ظرفیت‌ها را دریابیم و حتی سرمایه‌گذاران را روبه‌رو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری را مبادله و از بسترها استفاده کنیم، گفت: امروزه از خواهرخواندگی تنها نام‌گذاری آن مانده است و از این جهت کار ما سخت است، چرا که در این حوزه تنوع بالا است و کارهای بسیاری می‌توان انجام داد و بر اساس اولویت‌ها ارائه خدمت کرد.

دهقان‌نژاد گفت: شورای اسلامی شهر تنها به مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود نمی‌کند، بلکه می‌تواند با ورود به موضوعات اقتصادی شهر، از بسترها استفاده کند.

وی تاکید کرد: می‌توانیم از وجود شهرهای خواهرخوانده در حوزه اقتصادی بهترین استفاده را داشته باشیم تا شاهد پیشرفت بازار کار، اقتصاد و اشتغال شهری باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بحث خواهرخواندگی بهتر است در اولویت نخست قرار گیرد و در دیدارهای دوطرفه نیز استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 582947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.