نمايشگاه عکس و نقاشي "مسکو، سن‌پترزبورگ و اصفهان" برپاست

خبرگزاري ايمنا: از روز چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه ساعت 17، نمايشگاهي از تصاوير شهرهاي سن‌پطرزبورگ و مسکو به‌همراه نقاشي‌هايي از اصفهان و سن‌پطرزبورگ در گالري شماره‌ي يک موزه‌ي هنرهاي معاصر اصفهان در معرض ديد علاقه‌مندان است.

به گزارش ايمنا، اين نمايشگاه شامل 33 قطعه عکس به اندازه‌ي 40در30 از مسکو و سن‌پطرزبورگ - که به‌عنوان دو پايتخت فدراسيون روسيه مطرح هستند - است که به‌همراه 23 تابلوي نقاشي با تکنيک و رنگ روغن به اندازه‌ي 40در30 از اصفهان و سن‌پطرزبورگ، به نمايش درمي‌آيند.
بنا به اعلام روز گذشته‌ي روابط عمومي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان، نقاشي‌هاي اين نمايشگاه از آثار سکينه ابراهيمي مي‌باشند؛ ابراهيمي از جمله نقاشان جوان و مستعد و از اعضاي انجمن نقاشان اصفهان است.
گفتني است نمايشگاه مسکو، سن‌پطرزبورگ و اصفهان در راستاي تحکيم روابط فرهنگي و هنري اصفهان با شهرهاي خواهرخوانده برگزار مي‌شود و تا پنجم آذرماه سال جاري جهت بازديد علاقه‌مندان دائر خواهد بود.
شهرهاي تاريخي جهان به‌واسطه‌ي زمينه‌هاي تاريخي - فرهنگي مشترکي که دارند، از طريق انعقاد قراردادي موسوم به خواهرخواندگي نسبت به ايجاد يک رابطه‌ي غيرمتمرکز با يکديگر اقدام مي‌کنند و با اعزام گروه‌هاي کارشناسي از تجربيات يکديگر استفاده مي‌کنند.
سن‌پطرزبورگ روسيه بعد از شهرهاي شيان چين، کوالالامپور مالزي و فلورانس ايتاليا به‌عنوان چهارمين خواهرخوانده در ارديبهشت‌ماه سال 1378 پيمان اوليه‌ي خواهرخواندگي و سپس در آبان‌ماه سال 1383 قرارداد تفضيلي خواهرخواندگي را با اصفهان امضاء کرده است.
در پايان خاطرنشان مي‌سازد که در حال حاضر 12 شهر شيان (چين)، کوالالامپور (مالزي)، فرايبورگ (آلمان)، فلورانس (ايتاليا)، ياش (مجارستان)، بارسلون (اسپانيا)، ايروان (ارمنستان)، كويت (كويت)، هاوانا (کوبا)، لاهور (پاکستان) و سن‌پطرزبورگ (روسيه) و داکار (سنگال) با شهر اصفهان خواهرخوانده مي‌باشند.
کد خبر 19346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.