برگزاری تور گردشگری از خانه تاریخی «اژه‌ای‌ها»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری تور گردشگری خانه تاریخی «اژه‌ای‌ها» برای عموم شهروندان خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای کشور است که مزیت گردشگری در آن از بعد فرهنگی و تاریخی است اما متأسفانه این مزیت فرهنگی و تاریخی محدود به چند بنای تاریخی ثابت شده است، در صورتی‌که این شهر مکان‌ها و بناهای تاریخی متعددی دارد که یا کمتر دیده شده یا دیده نشده است.

وی افزود: اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نظر دارد در قالب تور گردشگری این گنجینه‌های کمتر دیده شده تاریخی را به عموم شهروندان معرفی کند. این اداره پس از این که موج‌های شیوع کرونا در کشور فروکش کرد در اتاق‌های فکر گردشگری به این نتیجه رسید که می‌توان از فرصت استفاده و تعدادی از این بناها و مکان‌های تاریخی را معرفی کرد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: به این منظور اولین مکان «شاه‌نشین پل خواجو» بود که با استقبال بالای شهروندان روبه‌رو شد و بیش از سه هزار نفر در این تور شرکت کردند.

وی اضافه کرد: تورهای گردشگری گنجینه‌های اصفهان که با عنوان «نیم‌رخ» نام‌گذاری شده است، برای اولین بار در کشور برای افراد داوطلب و خانواده‌هایشان، سانس اختصاصی بازدید در نظر گرفته است.

مساح ادامه داد: مکان دوم که برای تور گردشگری نیم‌رخ در نظر گرفته شد، کوشک باغ‌زرشک بود که یکی از ساختمان‌های اداری شهرداری اصفهان است؛ به دلیل معماری خاص و ارزش تاریخی این مکان، نوبت عصر و شب را برای بازدید شهروندان از این مکان در نظر گرفتیم که در مدت یک هفته بیش از چهار هزار شهروند از این مکان تاریخی بازدید کردند.

برگزاری تور گردشگری از خانه تاریخی «اژه‌ای‌ها»

وی گفت: سومین مکان گردشگری که فردا _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ برای بازدید شهروندان باز خواهد شد، خانه تاریخی «اژه‌ای‌ها» است که به‌جرئت می‌توان گفت این مکان جواهری کمتر دیده شده از معماری قاجار در اصفهان است که البته پایه‌های این معماری، به دوره صفویه بازمی‌گردد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این تور تا دهم آبان‌ماه همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می‌شود که برای حضور در این تور ثبت‌نام افراد در نشانی الکترونیکی https://shahrvandticket.ir/ReservePlace/1772 الزامی است.

مساح گفت: ثبت‌نام در این تور تا لحظه‌ای که تمام سانس‌ها تکمیل شود، ادامه دارد و ۲۰۰ سانس برای بازدید علاقه‌مندان در این تور گردشگری در نظر گرفته‌ شده است.

کد خبر 613787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.