برگزاری تور گردشگری انقلاب اسلامی در اصفهان

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان از برگزاری تور گردشگری انقلاب اسلامی در اصفهان با عنوان «در مسیر یک نشان» به مناسبت ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تور گردشگری انقلاب اسلامی در اصفهان با عنوان «در مسیر یک نشان» در ایام الله دهه فجر امسال در یکی از محله‌های واقع در منطقه یک شهرداری این شهر برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با همکاری اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و معاونت فرهنگی شهرداری منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود، افزود: محدوده این تور گردشگری پیاده، محله تاریخی علی قلی‌آقا است. در این محله قدیمی اصفهان چند مجموعه و مکان خاص وجود دارد که در مسیر و سیر پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بوده‌اند و نقش داشته‌اند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از ارکان اصلی این محله منزل مرحوم آیت‌الله خادمی است. همچنین در این محله هشت نفر از جمله شهیده «زهره بحرینیان» در در همان ایام پیروزی انقلاب به شهادت رسیده‌اند. فضا و محیط این محله بسیار خاطره‌انگیز و از محله‌های سنتی اصفهان بشمار می‌رود.

وی اظهار کرد: افراد و اقشار شرکت کننده در این مسیر علاوه بر مشاهده فضای سنتی و قدیمی اصفهان، از اطلاعات و محتواهایی که در این تور ارائه می‌شود، استفاده خواهند کرد. یک نمایشگاه هم در محل خانه انقلاب اسلامی و ولایت برپا شده که آن هم مربوط به همین ایام پیروزی انقلاب و رخدادهای آن زمان است، بنابراین در برگزاری این رویداد مجموعه‌ای از عناصر گردشگری، بازدید نمایشگاهی و خاطره گویی را طراحی و برنامه ریزی کرده‌ایم.

مساح تصریح کرد: زمان برگزاری این رویداد از شانزدهم تا بیستم بهمن‌ماه، دو ساعت صبح‌ها و دو ساعت عصرها خواهد بود. عموم مردم و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب در شهر اصفهان می‌توانند در این رویداد ویژه شرکت کنند؛ علاوه بر این با مراکز و کانون‌های فرهنگی و آموزشی هم ارتباط گرفته‌ایم تا آن‌ها هم بتوانند از این تور گردشگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه راوی این برنامه یکی از پیشکسوتان انقلاب شکوهمند اسلامی در اصفهان است که حضور و نقش فعال و پررنگی در دوران مبارزه و حماسه داشته است اضافه کرد: وی در این رویداد به بازخوانی و بازگویی صحنه‌ها، حوادث و رویدادهای آن ایام برای شرکت کنندگان و حاضران می‌پردازد.

به گزارش ایمنا، مجموعه بناهای عمومی دیگری شامل حمام، مسجد، بازارچه، چهار سو و سرا، با نام علی قلی‌آقا در این محل وجود دارد. بانی بناها «علی قلی‌آقا» از خواجگان حرم شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده است. همچنین حمام تاریخی «علی قلی‌آقا» در سال ۱۱۲۵ هجری توسط درباریان شاه سلیمان و شاه سلطان حسین در محله «بید آباد» اصفهان ساخته شده است. معماری و مهندسی به کار رفته در این بنا از شاهکارهای دوره‌ی صفوی بوده که در حال حاضر به موزه تبدیل شده و پذیرای گردشگران است.

کد خبر 637799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.