اصفهان را با تورهای گردشگری نوروزی ببینید

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح گردشگری نوروزی امسال با همکاری صنف آژانس‌های مسافرتی اصفهان در ۸ مسیر در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا مساح اظهار کرد: محور شمال از میدان امام علی(ع) با تمرکز بر آثار تاریخی دوره سلجوقیان، محور مرکزی با تمرکز بر آثار دوره صفویه، تور تفریحی در پارک ناژوان و باغ پرندگان، محور جنوب شامل پل خواجو، جلفا و کلیسای وانک و گردشگری خرید شامل بازدید از میدان امام خمینی(ره) و سیتی‌سنتر از جمله این مسیرهای گردشگری است.

وی افزود: در سال‌های گذشته گردشگران در این تورها با اتوبوس در شهر جابه‌جا می‌شدند، اما امسال به دلیل شلوغی و ترافیک از اتومبیل‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنیم که مجموعه‌ای از گردشگری تفریحی، تاریخی، گردشگری خرید و غذاگردی را شامل می‌شود.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره چگونگی شرکت در تورهای گردشگری نوروزی ادامه داد: ثبت‌نام از مسافران نوروزی و شهروندان اصفهانی که تمایل به شرکت در این برنامه دارند، در محورهای تاریخی و گردشگری شهر اصفهان و با دریافت حداقل هزینه انجام می‌شود.

مساح گفت: یکی از مکان‌های خاص شهر اصفهان که گردشگری در آن نیاز به برنامه‌ریزی دارد، خیابان چهارباغ است و آثار و فرهنگ‌های مختلف در این مکان به جذب گردشگر کمک می‌کند. افراد از هر طرف این خیابان که وارد شوند، مراحل ثبت‌نام برای آنها انجام شده و به همراه یک راهنمای تور و نقشه برای بازدید حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کف‌سازی تاریخی خیابان چهارباغ در عصر صفویه هم‌اکنون قابل بازدید برای گردشگران است. علاوه بر مدرسه چهارباغ به عنوان یکی از آثار با معماری تاریخی، ساختمان شهرداری مرکزی یا ساختمان بیمه به عنوان نماد معماری مدرن در این محور مورد بازدید قرار می‌گیرد. همچنین مادی نیاصرم یکی دیگر از آثار ویژه موجود در این محور تاریخی است.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان داشت: گردشگری در محور چهارباغ به صورت گردشگری شبانه انجام و هر شب ۳۰ دقیقه پس از اذان مغرب آغاز می‌شود.

مساح اضافه کرد: تورهای گردشگری نوروزی شهرداری اصفهان از ۲۹ اسفندماه آغاز به‌کار کرده و تا پایان کار ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری نیز پذیرای مسافران و شهروندان اصفهانی هستند.

کد خبر 371189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.