برگزاری بازدید گردشگری از «کاخ سرهنگ» ویژه اصحاب رسانه

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری سومین رویداد گردشگری ویژه فعالان خبر و اصحاب رسانه شهر اصفهان به همت این اداره خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره گردشگری شهرداری اصفهان، مجموعه بازدیدهای گردشگری برای اقشار خاص پیش‌بینی کرده است. که یکی از این برنامه‌ها، بازدید از کاخ سرهنگ مربوط به دوره قاجاریه است.

وی خاطرنشان کرد: این بازدیدها برای برخی اقشار مرجع همچون خبرنگاران، فعالان رسانه و عکاسی طراحی شده است که طی آن درِ این مکان‌ها به روی آن‌ها گشوده خواهد شد تا بتوانند ضمن دیدن این مکان‌ها، به تهیه گزارش، مستند و تصویر از آن‌ها بپردازند و این سازه‌های زیبا را به همگان معرفی کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کاخ سرهنگ متعلق به دوران قاجاریه با تزئیناتی پرتکرار، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. به محض ورود به این کاخ تاریخی در حیاط آن، عبارت «سلام بر حضرت امام حسین (ع)» نقش بسته که نشان‌دهنده این است در زمان‌های گذشته در این مکان، روضه‌خوانی اهل بیت (ع) برپا می‌شده است.

وی تصریح کرد: تزئینات کم‌نظیر و بسیار زیبایی در حیاط‌ها و اتاق‌های این کاخ از دوران قاجار به چشم می‌خورد. در حقیقت می‌توان گفت اگر در بناهای تاریخی یک شاه‌نشین داریم، این کاخ تاریخی چهار شاه‌نشین در چهار طرف خود دارد.

مساح اظهار کرد: امروز این بنای تاریخی، به همت بخش خصوصی به هتل تبدیل شده و به شکل یک اقامتگاه سنتی با ۱۳ اتاق در آمده است. این بنا حد فاصل خیابان جامی تا چهارراه تختی اصفهان واقع شده است.

وی افزود: پیش از این هم برنامه بازدید عکاسان و فعالان رسانه‌ای اصفهان از این بناها و محورهای گردشگری و تاریخی را داشته‌ایم. انتخاب مکان‌ها و هماهنگی‌ها از قبل انجام می‌شود تا مردم و گروه‌های مرجع بتوانند از این مکان‌ها و بناها بازدید کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سومین بازدید فعالان خبری و رسانه‌ای در سال جاری است که برنامه‌ریزی شده است. نخستین مرحله بازدیدها از محور دردشت انجام شده بود.

به گزارش ایمنا، بازدید از کاخ سرهنگ اصفهان به همت اداره گردشگری شهرداری این شهر، روز دوشنبه _پنجم دی‌ماه_ ویژه فعالان رسانه انجام خواهد شد.

کد خبر 628704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.