تفکر مهندسی شیخ بهایی در آثار اصفهان بررسی می گردد

خبرگزاری ایمنا: با حضور و سخنرانی دکتر امیر شاه کرمی استاد بازنشسته دانشگاه پلی تکنیک تفکر مهندسی شیخ بهایی در آثار اصفهان بررسی می شود.

به گزارش ایمنا، معاون مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل اصفهان با بیان این مطلب افزود: «این جلسه مقارن با سوم اردیبهشت ماه که روز شیخ بهایی نامیده شده است در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپا می شود.»
علیرضا مساح در ادامه گفت: «با توجه به اینکه شیخ بهایی اقدامات ناب و قابل توجهی را برای طراحی شهر اصفهان البته در کنار حفظ بافت قبلی و قدیمی شهر انجام داده است، ما در مرکز اصفهان شناسی قصد داشتیم تاثیرات وی را بر معماری و نوع تفکرش را در مهندسی شهر مورد بحث قرار دهیم و اقدام به برگزاری این نشست کردیم.».
وی همچنین تصریح کرد: «ما در مرکز اصفهان شناسی تلاش می کنیم که به برگزاری جلسات و انجام پژوهش هایی در حوزه فرهنگ، تاریخ و اجتماع اصفهان بپردازیم.».
مساح سپس اظهار داشت: «اولویت و تمرکز اصلی مرکز اصفهان شناسی بر انجام کار پژوهشی و چاپ کتاب است که تا کنون 46 عنوان کتاب در رابطه با اصفهان توسط مرکز منشرگشته است و در کنار این پژوهش ها برنامه ها و نشست هایی هم برپا شده است.».
این فعال در زمینه اصفهان شناسی خاطر نشان کرد: «حمایت و کمک به چاپ پایان نامه های دانشجویی با موضوع اصفهان که با اهداف و نوع کار مرکز اصفهان شناسی مرتبط و هم خوان باشد نیز از دیگر برنامه های ماست.»
شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نشست روز شنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 به کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2208180 تماس حاصل نمایند. در ضمن در پایان سخنرانی نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور سخنران و حاضرین برگزار می گردد.

کد خبر 27997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.