«بارکارت» تا پایان آذرماه امسال در جیب رانندگان ناوگان بار

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار در این سازمان «بارکارت» که نوعی کارت رفاهی برای اشتراک و عضویت اعضای ناوگان بار است، تهیه شده است که صدور آن برای تمام اعضای این سازمان تا پایان آذرماه امسال انجام می‌شود.

سیدعلی عبدالهی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل اینکه وظیفه اصلی ما کنترل حمل‌ونقل و مدیریت بار است طرح «بارکارت» که نوعی کارت رفاهی محسوب می‌شود، برای نخستین بار در این سازمان به منظور اشتراک و عضویت اعضای ناوگان بار تهیه شده است.

وی افزود: در فاز نخست حدود ۱۵۰۰ بارکارت صادر شده است؛ این کارت شبیه اصفهان‌کارت است و تلاش کردیم بعضی خدمات شهرداری همچون بازدید و استفاده از مراکز فرهنگی و تفریحی در اختیار اعضای ناوگان بار قرار گیرد، همچنین این کارت می‌تواند به عنوان کارت پرسنلی افراد نیز محسوب شود تا بتوانیم مجوز تردد سازمان بار را نیز به‌صورت هوشمند صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار عضو در این سازمان وجود دارند که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها اعضای فعال هستند، چراکه سایر اعضا در ۹ سال گذشته جذب شهرهای اطراف شدند، لذا تلاش ما در این سازمان بر این است که عملیات صدور کارت بار برای تمام اعضا تا پایان آذر انجام شود و خدمتی برای القای حس تعلق به شهرداری برای رانندگان و مالکان ناوگان بار باشد.

عبدالهی با بیان اینکه از وظایف اصلی ناوگان بار صدور بارنامه، بارگذاری اطلاعات و مدارک، دریافت مجوز ترددها و تحویل بار به راننده است، ادامه داد: ۲۵ شرکت فعال زیر نظر مجموعه سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان فعالیت می‌کنند که مرجع شهروندان و اعضای این ناوگان است و مراجعه مستقیم به سازمان بار وجود ندارد، لذا سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان، نقش نظارتی برای این شرکت‌ها دارد.

وی با اشاره به طرح دیده‌بان آلودگی هوا تصریح کرد: کنترل آلایندگی هوا در حوزه بار با نظارت بر صدور مجوزها و داشتن معاینه فنی انجام می‌شود و چنانچه ناوگانی معاینه فنی نداشته باشد، مجوز تردد برای آن صادر نمی‌شود. سازمان بار در طرح دیده‌بان آلایندگی هوا از سال گذشته به عنوان ناظر فعالیت داشته است و چنانچه خودرویی بدون معاینه فنی و مجوزهای لازم بود به مراکز مربوطه معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: ۷۰ درصد آلاینده‌های شهر اصفهان ناشی از صنایع و سهم آلایندگی خودروها زیر ۳۰ درصد است، در این راستا یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح شهر اصفهان فعال است و با وجود ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در سطح شهر، اصفهان تنها شهری در کشور است که این مرکز در هسته مرکزی آن مستقر است. در حوزه صدور مجوز احداث مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اداره کل راهداری استان باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به ضرورت احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان راهداری موافق صدور مجوز مراکز معاینه فنی داخل شهر اصفهان نیست و معتقد است این مراکز باید بیرون از شهر باشد اما در حال حاضر مرکز معاینه فنی موجود، پاسخگوی نیاز خودروهای سنگین در شهر است.

عبدالهی گفت: راه ارتباطی شهروندان با سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان برای ارائه پیشنهادها، انتقادات و نظرات تماس با تلفن‌های سازمان و ارتباط با سامانه ۱۳۷ است.

وی تصریح کرد: خودروهایی که از سوی سازمان حمل‌ونقل بار مجوز دارد، دارای برچسب کددار است و چنانچه تخلفی از جانب راننده انجام شود، پلیس راهور از طریق آن کد می‌تواند اعمال قانون کند و شهروندان نیز می‌توانند مشخصات خودرو را اطلاع دهند. در حال حاضر بیش‌ترین تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ است و از این طریق مشکلات به سازمان حمل‌ونقل بار منتقل می‌شود.

کد خبر 625975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.