رژیم غذایی گیاهی چه تاثیری بر خطر سرطان روده بزرگ دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی خطر بروز سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان روده بزرگ سومین سرطان رایج در سراسر جهان شناخته شده است و احتمال ابتلای یک مرد در طول عمر یک در ۲۳ است؛ در حالی که خطر ابتلای یک زن در طول زندگی یک در ۲۵ است. گروهی از محققان دانشگاه کیونگ هی در کره جنوبی به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر خطر سرطان روده بزرگ، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۸۰ هزار مرد آمریکایی را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بالاترین میزان متوسط روزانه غذاهای گیاهی سالم را مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان از این غذاها را مصرف می‌کنند، ۲۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند. محققان به منظور کسب اطلاعات بیشتر ۹۳۰۰۰ زن آمریکایی را نیز مورد ارزیابی قرار دادند، اما ارتباط مشابهی پیدا نکردند.

به گفته محققان، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات و غلات کامل می‌توانند با سرکوب التهاب مزمن که می‌تواند باعث سرطان شود در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 625213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.