بهترین زمان ورزش برای سلامت قلب چه موقعی است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن بین ساعات ۸ تا ۱۱ صبح به بهبود سلامت قلب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاهی در هلند به منظور بررسی زمان مناسب ورزش کردن برای بهبود سلامت قلب مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۸۶ هزار نفر را به مدت شش سال ردیابی کردند و تأثیر زمان ورزش کردن در روز را بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی مانند سکته مغزی و سکته قلبی ارزیابی کردند. میانگین سن افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۶۲ سال بود و بین ۴۲ تا ۷۸ سال سن داشتند. همچنین ۵۸ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه را زنان تشکیل می‌دادند.

پس از شش سال، ۲۹۱۱ نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شدند و ۷۹۶ نفر نیز دچار سکته مغزی شده بودند. به طور کلی، افرادی که ساعت ۱۱ صبح ورزش می‌کردند، ۱۶ درصد کمتر در معرض ابتلاء به عروق کرونر قلب و ۱۷ درصد کمتر در معرض سکته مغزی از هر نوعی بودند. همچنین خطر بروز اولین سکته مغزی ایسکمیک در میان این افراد ۲۱ درصد کمتر بود. افرادی که صبح زودتر ورزش کرده بودند نیز ۱۱ درصد کمتر در معرض عروق کرونر قلب قرار داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن هنگام صبح بین ساعت هشت تا ۱۱ خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. محققان متوجه شدند افرادی که هم صبح زود و هم نزدیک ظهر ورزش می‌کنند از بیشترین مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

نتایج این مطالعه در مجله اروپایی Preventive Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 621416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.