این افراد درگیر کرونای شدیدتری می‌شوند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا درگیر نوع شدیدتری از بیماری کووید-۱۹ می‌‎شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و عوامل خطر مانند فشار خون بالا باعث بروز علائم شدیدتری در مبتلایان به کرونا مانند تنگی نفس و کمبود اکسیژن می‌شود. از سوی دیگر، بروز فشار خون بالا می‌تواند به دلیل ابتلاء به کرونا ایجاد یا تشدید شود.

پژوهشگران سوئدی بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند، اعلام کردند که یافته‌های فراوانی درخصوص ارتباط به کووید -۱۹ و پرفشاری خون وجود دارد. بیشتر این داده‌ها نشان می‌دهند که افراد مبتلا به فشار خون بالا در صورت ابتلاء به کرونا، دچار نوع شدید آن می‌شوند، خطر مرگ‌ومیر نیز در میان این گروه از افراد افزایش پیدا می‌کند.

ویروس کرونا می‌تواند از طریق اتصال به گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتنسین و مداخله در سیستم رنین آنژیوتانسین، سلول‌های میزبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فعال شدن مسیر رنین-آنژیوتانسین منجر به فعال شدن مسیرهای پیش التهابی و ضد التهابی در سلول‌های تحت تأثیر می‌شود. فعال شدن مسیرهای ذکر شده باعث بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شود. از سوی دیگر، ویروس کرونا از طریق مداخله در مسیرهای پیام‌رسان ذکر شده، می‌تواند باعث بروز شرایطی مشابه با فشار خون بالا شود.

نتایج این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.

کد خبر 618592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.