کوچه به کوچه با «شب‌گردی‌های اصفهان»

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری رویداد «شب‌گردی‌های اصفهان» در آینده نزدیک خبر داد.

محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویداد «شب‌گردی‌های اصفهان» متکفل آن است که شهروندان با بهره‌مندی از فضاهای موسیقایی شب بتوانند درک بهتر و خواناتری از شهر داشته باشند. تحقق چنین آگاهی‌ای باعث مشارکت‌جویی شهروندان در شهر و درونی شدن مسئولیت‌های اجتماعی و در نتیجه صورت‌بندی شهری می‌شود که در آن همه شهروندان می‌کوشند با روایت خویش از شهر یا خلاقیت فردی بر مدیریت شهری در فضایی گفت‌وگومند یاری رسانند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح شبانه، درک محتوایی شبکه ارتباطی باشندگان شهری برای غنی‌سازی شاخص فرهنگی و ارتقای بن‌مایه‌های هویتی با هدف بازخوانی روایت‌های شهر که می‌تواند محتوای کالبدی شهر را غنی کند و در ارتقای حسن تعلق شهروندان به شهر تأثیرگذار باشد، دنبال می‌شود.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در محیط آرام شب که موجب تقویت عقلانیت شهودی می‌شود، شهروندان را به خرداندیشی وامی‌دارد و برخی ابعاد پنهان و کمتر دیده‌شده را معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر نمای باستانی قصه‌ای دارد که در این شب‌گردی‌ها روایت می‌شود، خاطرنشان کرد: درواقع آنچه در این شب‌گردی‌ها دنبال می‌کنیم دیدن فضاهای مختلف عمومی و تاریخی شهر و تولید ایده در این سرکشی‌ها است که پس از آن در قالب یک مطالبه به مسئولان امر ارائه خواهد شد.

عیدی افزود: این طرح کوچه به کوچه شهر را معرفی می‌کند و شهروند را در رابطه با زیستگاه شهری به تفکر و اندیشه وامی‌دارد که خود را روی شهر خویش متمرکز کند و در مقابل تولید روایت‌های مشارکت‌جویانه از شهر را نیز از دستگاه‌های مسئول مطالبه‌گر باشد.

به گفته وی، با اجرای این رویداد ضمن غنی کردن اوقات فراغت شهروندان آنان را به معرفی و درک صحیحی از شهر و محیط پیرامون خود سوق می‌دهیم. مخاطبان از همه گروه‌های مردمی و رده‌های سنی بالای ۱۵ سال به‌ویژه در رشته‌های معماری، گردشگری و دیگر علوم مرتبط خواهند بود که می‌توانند بهترین استفاده و بهره از این رویداد را داشته باشند.

کوچه به کوچه با «شب‌گردی‌های اصفهان»

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در «شب‌گردی‌های اصفهان» می‌توانند به مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل اصفهان واقع در خیابان استانداری روبه‌روی عمارت تاریخی چهلستون مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام طرح شب‌گردی‌های اصفهان از چهاردهم آبان‌ماه در محل مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل اصفهان در خیابان استانداری جنب کلانتری ۱۱ آغاز شده است.

کد خبر 617878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.