لزوم مصرف سبزیجات به‌صورت «خام»

تا حد امکان سبزی‌ها را باید به صورت خام مصرف کرد زیرا پختن آن‌ها باعث از بین رفتن ویتامین‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سبزیجات در مقایسه با گروه‌های دیگر غذایی، انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر، ویتامین و املاح معدنی هستند. گروه سبزیجات شامل انواع سبزی‌های برگ‌دار، انواع کلم، هویج، بادمجان، نخودسبز، لوبیا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خیار، گوجه فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی می‌‏شود. این گروه دارای انواع ویتامین‌های C، B، A، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل‌توجهی فیبر است.

تا حد امکان سبزی‌ها را باید به صورت خام مصرف کرد زیرا پختن سبزی به ویژه در صورتی که به مدت طولانی باشد، باعث از بین رفتن ویتامین‌های آن می‌‏شود. سبزی خوردن، گوجه فرنگی، پیاز، گل کلم، شلغم، ترب و انواع فلفل سبز نمونه‌هایی از سبزی‌های خام هستند که می‌توان آن‌ها را همراه با غذا مصرف کرد. همچنین‬ توصیه شده است که جوانه گندم را به سالاد اضافه کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سبزیجاتی مانند اسفناج بهتر است بدون آب و با حرارت کم پخته شود. لوبیا سبز، نخودفرنگی، هویج، چغندر و کدو نیز باید به صورتی پخته شود که در انتها آب اضافه شده کاملاً جذب مواد شده باشد. پختن سبزیجات در آب زیاد باعث حل شدن ویتامین‌ها در آب می‌‎شود و مقدار زیادی از ویتامین‌ها از دست می‌رود. بنابراین در صورتی که پس از پختن سبزی‌ها مقداری از آب آن باقی ماند از آن باید در پختن غذا استفاده شود.

کد خبر 616507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.