میوه‌ها و سبزیجاتی که می‌توان جایگزین نان کرد

سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، گوجه‌فرنگی، خیار، سیب، کاهو، کدو، آناناس، کلم و هویج را می‌توان جایگزین نان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نان یکی از مواد غذایی است که سرشار از کالری است و مصرف بیش از حد از آن باعث افزایش وزن می‌شود. توصیه شده است که میزان مصرف نان روزانه خود را کاهش دهید و بعضی از میوه‌ها و سبزیجات با کالری کم را جایگزین آن کنید. در ادامه به معرفی و بررسی میوه‌ها و سبزیجاتی می‌پردازیم که می‌توان آن‌ها را جایگزین نان کرد:

سیب‌زمینی

با وجود اینکه سیب‌زمینی سرشار از کربوهیدرات است، جایگزین مناسبی برای نان خواهد بود؛ زیرا حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده بوده و برای افرادی که از رژیم غذایی سالم و ورزشی پیروی می‌کنند، بسیار مناسب است. بدن افراد پس از ورزش هوازی بیش از هر ماده مغذی دیگر، تمایل به دریافت کربوهیدرات دارد، اما نان گزینه ایده‌آلی نیست.

فلفل دلمه‌ای

افراد می‌توانند با اضافه کردن فلفل دلمه‌ای به سالاد آن را رنگی کنند. می‌توان فلفل دلمه‌ای را کبابی کرد و وسط آن پنیر، زیتون و کاهو اضافه کرد تا به یک غذاهای مناسب تبدیل شود.

بادمجان

بادمجان نوعی سبزیجات سرشار از فیبر است که می‌توان آن را جایگزین نان کرد. می‌توانید فلفل دلمه‌ای، پنیر، سیب‌زمینی را نیز به آن اضافه کنید و به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی از مواد غذایی است که می‌توان آن را به هر غذایی اضافه کرد؛ حتی می‌توان آن را به ساندویچ نیز اضافه کرد. گوجه‌فرنگی را می‌توان جایگزین نان کرد و از طعم آن لذت برد.

خیار

از خیار می‌توان به روش‌های مختلف برای تهیه ساندویچ سبزیجات بدون نان استفاده کرد. می‌توان پنیر، زیتون و گوجه فرنگی را نیز به این نوع ساندویچ اضافه کرد. خیار کالری کمی دارد، اما سرشار از فیبر است؛ بنابراین می‌توان آن را جایگزین نان کرد.

سیب

سیب سرشار از کربوهیدرات است؛ افراد می‌توانند کره بادام زمینی و گردو را بین دو برش سیب قرار دهند و از آن به عنوان میان وعده استفاده کنند.

کاهو

می‌توانید از انواع کاهو برای تهیه غذاهای سالم استفاده کنید به طوری که می‌توان داخل آن پنیر، زیتون و گوجه فرنگی اضافه کرد و به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف کرد. این غذا نه تنها شما را سیر می‌کند بلکه می‌تواند جایگزین مناسبی برای نان باشد.

کدو

کدو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در عین حال کالری کمی دارد. افراد می‌توانند با استفاده از کدو سبز یا زرد، ساندویچ‌های سالم و رنگارنگی درست کنند. می‌توان کدو را گریل کرد و سپس آن را به گوجه‌فرنگی و بادمجان اضافه کرد.

آناناس

آناناس جایگزین مناسبی برای نان سفید ناسالم است؛ افراد می‌توانند تکه‌های آناناس را با شکر قهوه‌ای روی آن کبابی کنند و گیاهانی مانند رزماری و رازیانه را به آن اضافه کنند تا یک میان وعده سرشار از آنتی‌اکسیدان داشته باشند.

کلم

کلم سرشار از فیبر رژیمی، ویتامین K و C است؛ این ماده غذایی را می‌توان مانند کاهو به غذای خود اضافه کنید یا با آن یک ساندویچ درست کنید. افراد می‌توانند برای داشتن یک وعده غذایی سالم مقداری مرغ یا سیب‎‌زمینی اضافه کنید.

هویج

هویج را می‌توان مانند خیار به ساندویچ اضافه کرد؛ این ماده غذایی خطر بروز بیماری‌های مزمن قلبی را کاهش می‌دهد. هویج سرشار از فیبر است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای نان باشد.

کد خبر 584291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.