تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیل احتمالی در شهر یزد

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری یزد از انجام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سیل احتمالی در این شهر تاریخی در زمستان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری یزد، محمدرسول طهماسبی با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر احتمال بارش سنگین در زمستان سال جاری، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی این روزهای شهردار، احداث دو سیل‌بند جدید در بالادست شهر، حفر چاه‌های جذبی و ساخت و ترمیم مسیل رودخانه مرکزی جهت جلوگیری از وقوع سیل یا آب‌گرفتگی در سطح شهر است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش بالای بافت تاریخی یزد و جلوگیری از فرونشست بافت فرسوده، شهرداری منطقه تاریخی موظف به تأمین اعتبار برای حفر ۱۱۰ میله چاه جذبی شد، همچنین ترمیم دیواره مسیل رودخانه مرکزی در بین بلوار شهید بهشتی تا بلوار شهید صدوقی نیز بر عهده این منطقه قرار گرفت.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری یزد تصریح کرد: استحکام‌بخشی، لایروبی و نخاله‌برداری سیل‌بندهای موجود در چهار نقطه از بالادست شهر یزد در حال انجام است و یک سیل‌بند جدید نیز در حال احداث است.

وی تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موظف به اعلام کتبی کمبود تجهیزات به ستاد مدیریت بحران شهرداری شده است تا اقدامات لازم جهت خرید این تجهیزات انجام شود.‌

کد خبر 615451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.