حفر ۶۴ حلقه چاه جذبی جدید در بافت تاریخی یزد

مدیرناحیه بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اقداماتی که در راستای جبران خسارت سیل در بافت تاریخی یزد صورت گرفت، گفت: ۶۴ حلقه چاه جذبی جدید در بافت تاریخی یزد حفر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی عصر امروز – جمعه بیست‌ونهم مهرماه - در آئین بهره‌برداری از پروژه بازپیرایی بوستان شاه ابوالقاسم و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه بافت تاریخی یزد اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم بافت تاریخی یزد همراهی مردم و ساکنان آن در مباحث مختلف است.

وی با بیان اینکه در بحث تاب‌آوری موضوع بسیار مهمی وجود دارد و آن بحث تاب‌آوری اجتماعی است، افزود: هرچه تاب‌آوری اجتماعی بالاتر باشد، میزان مشارکت مردم در بهبود شرایط و رفع مشکلات ناشی از حوادث و بحران‌ها بیشتر می‌شود موضوعی که در بافت تاریخی یزد به صورت ویژه و به خصوص در سیل اخیر شاهد بودیم.

مدیر ناحیه تاریخی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: در سیل اردیبهشت و مرداد امسال، ساکنان بافت تاریخی یزد در میدان حضور داشتند و برای رفع مشکلات اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دادند.

مدیر ناحیه بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد افزود: در برخی از نقاط مردم انتظار داشتند که دولت به صورت کامل تمام فعالیت‌های لازم را انجام دهند، اما برخی از محلات دیگر به گونه‌ای بود که ساکنان محله خودشان در میدان بودند و از دولت کمک برای تأمین تجهیزات مورد نیازشان داشتند که یکی از این مناطق بافت تاریخی یزد بود.

وی گفت: با حمایت ویژه شهردار یزد و اعضای شواری اسلامی شهر، تاکنون بیش از ۷۵ مورد آواربرداری ساختمان‌های با تخریب بالای ۷۵ درصد انجام شده و علاوه بر این، بیش از ۶۴ حلقه چاه جدید جذبی و تعداد قابل توجهی هم اصلاح چاه انجام گرفت.

نقوی با بیان اینکه برای تکمیل اقداماتی که صورت گرفته حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم، گفت: برخی از چاه‌های جذبی موجود در این منطقه عمق کمتر از پنج تا هفت متر دارند و این یک آسیب است چرا که حداقل عمق باید به ۲۵ تا ۳۰ متر برسد.

کد خبر 613660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.