آمادگی یزد در برابر سیل‌های احتمالی افزایش یافت

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار یزد با اشاره به لزوم افزایش آمادگی این کلان‌شهر در برابر سیل‌های احتمالی، از ایجاد دو سیل‌بند جدید در یزد خبر داد.

محمدعلی سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دو سیل اخیر شهر یزد، اظهار کرد: این کلان‌شهر اردیبهشت و مردادماه امسال شاهد دو سیل بود که هر یک از آن‌ها دوره بازگشت بسیار طولانی داشت؛ این دو سیل به خوبی نشان داد که شهر باید در برابر چنین بلایایی آمادگی کاملی داشته باشد، لذا تقویت سیل‌بندها پیش از سیل مردادماه از سوی شهرداری یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تقویت سیل‌بندها منجر به مقاومت خوب سیل‌بندها در برابر حجم بسیار بالای سیل و تخریب آن شد، افزود: به‌رغم این شرایط، با توجه به اهمیت افزایش آمادگی شهر یزد در برابر حوادث احتمالی مشابه، ایجاد دو سیل‌بند جدید در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار یزد خاطرنشان کرد: یکی از این سیل‌بندها احداث شده و آماده بهره‌برداری است و عملیات اجرایی سیل‌بند دیگر نیز در ماه‌های پیش‌رو به اتمام رسیده است و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با این دو سیل‌بند میزان آمادگی شهر یزد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در ارتباط با افزایش آمادگی شهر یزد در برابر سیل‌های احتمالی از جمله تکمیل بهسازی رودخانه مرکزی یزد در حال انجام است و ادامه دارد.

کد خبر 610995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.