سیل‌بند جدید یزد تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون خدمات شهری منطقه سه شهرداری یزد با اشاره به اینکه شهرداری در حال ساخت سیل‌بند جدید است، گفت: این سیل‌بند تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالعلی صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال استان یزد با دو سیل بزرگ مواجه بود که در هر دو مورد، منطقه سه شهرداری یزد با شدت بسیار بیشتری درگیر ورود آب بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه به صورت مستقیم در مسیر ورودی آب قرار داشت، سیل در نقاط مختلف این منطقه با خسارت‌های گسترده‌ای همراه بوده است.

معاون خدمات شهری منطقه سه شهرداری یزد خاطرنشان کرد: شهرداری یزد فعالیت‌های مختلفی را در دو حوزه جبران خسارات به وجود آمده و پیشگیری از خسارت در اتفاقات مشابه احتمالی آینده انجام داده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع سیل اردیبهشت‌ماه و شدت بسیار بالای آن، تقویت سیل‌بندها در دستور کار قرار گرفت و همین موضوع سبب شد که با وجود شدت بسیار بالای سیل مردادماه، سیل‌بندها هیچ آسیبی نبیند و علاوه بر آن سیل‌بندهای جدید نیز در نقاط مشخص شده احداث شود.

معاون خدمات شهری منطقه سه شهرداری یزد افزود: یکی از سیل‌بندها توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و مراحل عمرانی آن به پایان رسیده است و سیل‌بندی که توسط شهرداری یزد در حال احداث است با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در سطح شهر نیز مسیرهای عبور سیل به صورت کامل شناسایی و جلسات متعددی با کارشناسان دانشگاه، نظام مهندسی و شهرداری برگزار شده است که در مدت زمان کوتاهی طرح‌های ارائه شده در این نشست‌ها به مرحله اجرا می‌رسد.

کد خبر 614097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.