برنامه تالار هنر در «روز اصفهان»

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان گفت: شش اثر خیابانی و دو اثر صحنه‌ای متقاضی اجرای نمایش در روز اصفهان است که باید توسط شورای تخصصی هنرهای نمایشی بازبینی و کیفیت‌سنجی شود.

علی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست‌وپنجم آبان‌ماه در تقویم ملی کشورمان به نام روز اصفهان نام‌گذاری شده و به ثبت رسیده است و به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در این سال‌ها در اصفهان برگزار می‌شد.

وی افزود: تالار هنر بر اساس وظیفه ذاتی و هنری خود در دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اقدام به آماده‌سازی تعدادی اثر نمایشی مرتبط با این روز کرده است.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان ادامه داد: از مدتی قبل به گروه‌های نمایش اعلام کرده‌ایم آثاری را به مناسبت روز ملی اصفهان آماده کنند. این آثار در دو قالب صحنه‌ای یا خیابانی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شش اثر خیابانی و دو اثر صحنه‌ای متقاضی اجرای نمایش در روز اصفهان داریم که باید توسط شورای تخصصی هنرهای نمایشی بازبینی و کیفیت‌سنجی شود.

دادفر اظهار کرد: در صورت تأیید اجراها در شورای تخصصی هنرهای نمایشی چه از نظر کیفی و چه از لحاظ کمی، شاهد اجرای این تئاترها در روز اصفهان خواهیم بود.

برگزاری‌های دوره‌های تخصصی ویژه اهالی تئاتر

وی اضافه کرد: همه این اجراها در ایام بیست‌وپنجم آبان‌ماه خواهد بود و موضوع نمایش‌ها نیز به تشییع شهدا در اصفهان اختصاص دارد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به مباحث آموزشی تالار هنر گفت: دوره‌های نویسندگی و بازیگری در این مجموعه به شکل مداوم برگزار می‌شود؛ علاوه بر این قرار است کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان عرصه تئاتر و نمایش در اصفهان برگزار شود.

وی با بیان این که در هر دوره آموزشی به‌طور متوسط ۳۰ نفر شرکت‌کننده ثبت‌نام و شرکت می‌کنند، تصریح کرد: مدرسان و استادان متخصصی در حوزه نمایش از خارج استان دعوت خواهیم کرد تا در این کارگاه حضور یابند و دانش و تجربه خود را در اختیار اهالی تئاتر قرار دهند.

دادفر با اشاره به حمایت تالار هنر از فعالیت‌های هنری در عرصه تئاتر، اظهار کرد: وظیفه ذاتی شهرداری حمایت از همه اقشار، فعالان و گروه‌های فرهنگی و هنری است. به‌ویژه در دوران شیوع کرونا این حمایت‌ها تداوم داشت و در حوزه تئاتر هم دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان تا جای ممکن، تلاش کرد هنرمندان عرصه نمایش را حمایت کند تا این هنر فاخر پایدار و مستمر بماند و روز به روز رونق بگیرد.

وی افزود: به غیر ازماه‌های محرم و صفر که امکان برگزاری برخی برنامه‌ها به شکل گسترده وجود نداشت، به صورت روزانه نیز درگیر اجرای نمایش هستیم. تئاترهای صحنه‌ای در سالن نقش جهان و نمایش‌های بلک باکس در سالن تماشای تالار هنر برگزار می‌شود. همچنین نمایش‌های خیابانی و بیرونی به تناوب در شهر برگزار و در مناسب‌های مختلف اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، از میان ۱۲۵۰ شهید عملیات محرم حدود ۷۵۰ نفر مربوط به شهر اصفهان بودند که ۳۷۰ تن از شهدای این عملیات روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه روی دستان امت شهیدپرور اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده شدند و به همین مناسب این روز، به نام روز حماسه و ایثار شهر اصفهان نامگذاری شد.

کد خبر 614309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.