شعار هفته بسیج امسال «بسیج پاره تن مردم» است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا در نشست خبری امروز -سه شنبه ۲۵ آبان ماه- خود، ضمن گرامیداشت سالگرد حماسه ۲۵ آبانماه مردم اصفهان اظهار کرد: در ۲۵ آبانماه سال ۶۱، اکثر محله‌های شهر اصفهان به حجله‌های شهدای عملیات محرم مزین شده بود و مردم اصفهان در حماسه‌ای کم نظیر پیکر شهدا را تشیع کردند و حضرت امام خمینی (ره) از این حماسه در تشیع ۳۷۰ شهید عملیات قدردانی کردند و فرمودند که «در کجای دنیا شهری مانند اصفهان را سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشیع کنند و بعد از ظهر همان روز اعزام به جبهه داشته باشند.»

وی افزود: استان اصفهان در عرصه ایثارگری نقش مؤثری را در طول انقلاب اسلامی ایفا کرده است. شجره طیبه بسیج در استان اصفهان نیز از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه سال ۵۸ تشکیل شد و از روز اول منشأ خیر و برکات بوده و در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشته است. همچنین طی سال‌های گذشته شاهد حضور و مشارکت بسیجیان را در تمامی عرصه‌های حوادث طبیعی، ناآرامی‌های داخلی و درمان و واکسیناسیون بیماری کرونا و از سویی کمک به محرومان بودیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: بسیج طی ۲۰ ماه گذشته با تشکیل یک هزار و ۱۰۰ پایگاه غربالگری کرونا ۹۵ درصد از مردم استان اصفهان را غربال‌گری کردند. بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی وی طی شیوع بیماری کرونا به صورت روزانه در ۱۲۰ مراکز درمانی حضور یافتند و به عنوان همکار در بیمارستان‌ها به کادر درمان کمک کردند. همچنین در زمینه توسعه مراکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اصفهان بسیج افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت را ایجاد کرده است.

فدا یادآور شد: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» آغاز خواهد شد. اولین برنامه گرامیداشت هفته بسیج تجلیل از نیروهای بسیجی و تجدید میثاق با شهدا، پویش نصب عکس شهدا در مساجد و محلات همچنین اهدای نه هزار آلبوم شهید به خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج اردو راهیان نور دانش آموزی از امروز ۲۵ آبان ماه در قالب اعزام دو گروه از دانش آموزان به مناطق عملیاتی آغاز خواهد شد که به صورت مجازی دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، جشنواره مالک‌اشتر به منظور تجلیل از نخبگان کشوری بسیج اصفهان پنجشنبه هفته جاری در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و اجلاس نماز با حضور امام جمعه و استاندار اصفهان نیز به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوم آذرماه ۳۰۰ نشست تحکیم خانواده و ۳۰۰ یادواره شهدای بسیجی در استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار خواهد شد که در این برنامه‌ها ۱۳۵ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تأمین شده است.

فدا خاطرنشان کرد: روز سوم آذرماه مراسمی با عنوان نمایش اقتدار بسیجیان در استان اصفهان برگزار خواهد شد و به مناسبت هفته بسیج نیز ۱۱۰ پروژه محرومیت زدایی در اصفهان افتتاح خواهد شد. ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان اصفهان در این هفته بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج، طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین در راستای گرامیداشت هفته بسیج رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی توسط گردان‌های سایبری بسیج برگزار خواهد شد.

کد خبر 535750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.