تلاش برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره سی‌وچهارم استانی تئاتر با حضور ۱۸ گروه متقاضی در اصفهان آغاز شد که از این ۱۸ اثر، ۸ اثر به مرحله اجرای صحنه در جشنواره رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز دوشنبه - بیست‌ویکم آذر- در اختتامیه سی‌وچهارمین دوره تئاتر استانی در تالار هنر اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری هنرپرور و تئاترخیز است و سابقه غنی اصفهان بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: تعدد و تکثر هنرمندان در رشته‌های هنری در اصفهان زیاد است و گروه‌های نمایشی خوبی در اصفهان فعالیت دارند که هر کدام می‌توانند منشأ تحول، تحرک و جریان‌سازی در استان اصفهان باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان صاحب ۴۱ گروه هنری ثبت‌شده است و ده‌ها گروه دیگر آماده و متقاضی ثبت گروه نمایش در سامانه هستند. اصفهان در هنر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همیشه جایگاه عالی و متعالی داشته است.

وی با بیان اینکه این خطه در هنر طنز و کمدی شاخص است، افزود: پیشکسوتان هنر تئاتر در استان اصفهان علاوه بر پویایی هنر در این خطه، در هنرهای دیگر هم منشأ تحول و جریان‌سازی بوده‌اند. در آخرین دیداری که مردم استان در محضر رهبر معظم انقلاب در آبان‌ حضور داشتند، ایشان بر این موضوع که اصفهان مهد هنر است تاکید کردند.

تمنایی ادامه داد: اصفهان در تئاتر، شعر و ادب، صنایع دستی و دیگر هنرها هنرمندان مطرح و بنامی دارد، اما مهم پاسداشت این هنرهاست. اینکه اصفهان شهر هنر است، یک اصل است و اینکه شهر هنر بماند و بتوانیم میراث‌دار هنر باشیم، بحث مهم‌تری است و امروز وظیفه همه ما در این بخش جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: جشنواره سی‌وچهارم استانی تئاتر با حضور هجده گروه متقاضی در اصفهان شروع شد. از این هجده اثر، هشت اثر به مرحله اجرای صحنه در جشنواره رسید. داوران این دوره آثار نمایشی را داوری کردند و امروز از برترین‌ها تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: لازم است بتوانیم در بحث پویایی اصفهان در زمینه هنر نمایش گام برداریم و بدانیم نشاط و شادابی یکی از آثار هنرهای نمایشی است. تلاش می‌کنیم الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشیم.

کد خبر 626251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.