از برگزاری نشست‌های هنرمندان با شهردار اصفهان تا رویکرد نو در برنامه « موزه‌گرد»

در شورای مدیران مراکز هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های دهه فجر، عید نوروز و اردیبهشت (هفته فرهنگی اصفهان) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدوپانزدهمین جلسه شورای مدیران مراکز هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با دستور کار پیش‌بینی برنامه‌های موضوعی دهه فجر، نوروز ۱۴۰۲ و هفته فرهنگی اصفهان در سال آتی در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار شد.

مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: دفتر هنر تجسمی سازمان فرهنگی، هنر و ورزشی شهرداری اصفهان در نظر دارد علاوه بر توسعه فعالیت‌های تجسمی شهر در گالری‌ها بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های تجسمی را در فضاهای بلااستفاده شهری که بیشترین عبور و مرور شهروندان از آن صورت می‌گیرد، برگزار کند زیرا برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هنری در سطح شهر یکی از اولویت‌های مهم اداره هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان است.

وی افزود: این دفتر قرار است به مناسبت بیست‌وپنجم آبان که در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز اصفهان» نام‌گذاری شده است، رونمایی از آثار تجسمی یکی از هنرمندان اصفهان با موضوع بیست‌وپنجم آبان داشته باشد و عکس اثر این هنرمند در قالب کارت‌پستال تهیه و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیر دفتر هنر تجسمی سازمان فرهنگی، هنر و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این دفتر افتتاح یک گالری دریکی از فضاهای پرتردد شهر است که خوشبختانه جانمایی و اقدامات اولیه برای تأسیس این گالری صورت گرفته است.

برگزاری شب‌های پایداری در اصفهان

الهه رضایی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویکرد اصلی این مرکز پرداختن به مباحث ادبی است که کمتر در شهر اصفهان به آن پرداخته‌شده، به همین جهت سعی شده است در برنامه‌ریزی‌های فعالیت‌های این مرکز، موضوعات ادبی بکر در نظر گرفته و اجرا شود.

وی افزود: این دفتر برای روز اصفهان سه نشست ادبی را با عنوان «شب‌های پایداری» در نظر گرفته است که شامل شب‌شعر، شب داستان و شب داستان و شعر می‌شود که محوریت هر سه برنامه با موضوع پایداری و بیست‌وپنجم آبان است.

محوریت برنامه‌های ۲۵ آبان ایثار و شهادت است

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای بیست‌وپنجم آبان این اداره برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که می‌توان به اکران فیلم «چند قطره آبان» که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای ساخت آن حمایت مالی کرده است، اشاره کرد.

وی افزود: اجرای تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای، برگزاری نشست‌های ادبی، و رونمایی از آثار هنری با موضوع بیست‌وپنجم آبان بخشی دیگری از فعالیت‌های این مراکز در روز اصفهان است و سعی شده تمام برنامه‌های این روز محوریت آن ایثار و شهادت باشد و به‌گونه‌ای فعالیت‌های هنری این روز برنامه‌ریزی‌شده است که شهروندان بیشتری بتوانند در این برنامه‌ها حضورداشته باشند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این اداره سه برنامه متداول در سال دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های دهه فجر، عید نوروز و اردیبهشت (هفته فرهنگی اصفهان) است. هرچند مدیران مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکنون برنامه‌های متنوع و با رویکرد نو و بدیع را برای عموم شهروندان ایجاد کرده‌اند اما در سال جاری و سال ۱۴۰۲ باید تمامی برنامه‌ها به سمت و مشارکت و حضور حداکثری شهروندان سوق پیدا کند.

تمرکز بر مکان‌های تاریخی کمتر دیده‌شده اصفهان در موزه گرد

وی تأکید کرد: باید محور تمام برنامه‌های اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مردم باشد و برنامه‌ها از شیوه و ساختارهای متداول گذشته خارج و به شیوه نو اجرا شود به همین خاطر سعی شده در برنامه‌های دهه فجر، عید نوروز و فصل اردیبهشت که هفته اصفهان است، رویکرد مردم محوری و محله محوری با نگاه تخصصی هنر حفظ شود.

عطریان با اشاره به موفقیت طرح «موزه گرد» در نوروز امسال، گفت: رویکرد این برنامه معرفی و بازدید از مکان‌های تاریخی شهر اصفهان بود که در طول سال بازدید از این اماکن برای شهروندان و گردشگران فراهم نبود در نوروز سال ۱۴۰۲ این برنامه مجدد اجرا می‌شود منتهی با این تفاوت که از مکان‌هایی تاریخی بازدید به عمل می‌آید که ارگان‌ها و نهادهای دولتی آن را خریده‌اند و مردم امکان بازدید از آن‌ها را ندارد که یکی از این مکان‌ها می‌تواند «توحید خانه» باشد که در اختیار دانشگاه هنر اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: باید این نکته را در نظر داشت که برنامه‌های عید نوروز با برنامه اردیبهشت که هفته اصفهان است از لحاظ رویکرد متفاوت است برنامه‌های نوروز به دلیل ماهیتی که دارد رویکرد تفریحی و گردشگری دارد اما برنامه‌های هفته اصفهان که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود رویکرد اندیشه‌ای و تاریخی دارد به همین خاطر در برنامه‌ریزی‌های این دو مناسبت باید تو.جه به این دو رویکرد متفاوت شود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: آقای علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان توجه ویژه‌ای به مقوله هنر و حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان دارد و همیشه تأکید دارند که باید شهرداری اصفهان تعامل خود را با هنرمندان شهر اصفهان بیش از گذشته کند به همین خاطر اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزاری نشست‌های مشترک هنرمندان با شهردار اصفهان را به‌عنوان یک اولویت اصلی در نظر دارد و امسال برگزاری این نشست‌ها به‌طور جد دنبال می‌شود.

کد خبر 611704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.