معلمان، افسران جنگ فرهنگی هستند/اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بسیاری از فرماندهان در عرصه دفاع مقدس معلمان بودند و در حال حاضر نیز افسران جنگ فرهنگی هستند و باید خود و دیگران را مسلح به معرفت دینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ در همایش توسعه شغلی معلمان جوان استان اصفهان پیرامون اینکه از منظر دین مبین اسلام، معلمی مهم‌ترین نقش است، اظهار کرد: هیچ شغل و حرفه‌ای والاتر از معلمی نیست چراکه هدف از خلقت انسان عبادت است و معلمان در مسیری قرار دارند که راه‌ها را هموار و استعدادها را کشف می‌کنند تا بر اساس مسیر خلقت و فطرت الهی استعدادها را هدایت کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نقش و جایگاه معلمان، افزود: هیچ شخصی نمی‌تواند خود را مدیون معلم نداند، آموزگار تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز و انسان‌ساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: از منظر اندیشمندان اثرگذاری معلم بیشتر از اثرگذاری ژنتیک است و در مسیری قرار گرفته‌ایم که قرار است ماندگارترین اثر یعنی تربیت را در تاریخ بشریت رقم بزنیم.

وی با اشاره نقش معلمان در جامعه، گفت: دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه و جان والدین خود هستند؛ یعنی مردم جان خود را به‌دست معلمان به امانت می‌سپارند، پس معلمان امین هستند و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اینکه افرادی که می‌خواهند معلم آموزش دهنده صرف باشد، به‌دنبال تقلیل جایگاه معلمان هستند چراکه نقش الگویی معلم بیشتر از نقش آموزشی آن است، خاطرنشان کرد: معلمان باید خود را مجهز به علم روز، تربیت و ارتباط با دانش‌آموز کنند.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اصلی معلمان باشد

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به‌عنوان رویکرد اصلی معلمان قرار بگیرد و متوجه شوند وظیفه آنان چیست و در این مسیر انسانی باشد که بتواند تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کند و در آن نقش‌آفرین باشد.

ابراهیمی با اشاره به مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: معلمان باید توجه ویژه‌ای به قانون اساسی آموزش و پرورش یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشند و این سند را به‌طور خلاقانه در کلاس‌ها مورد استفاده قرار دهند.

وی پیرامون اینکه معلم مرجع اجتماعی، علمی و عنصر فعال است، اظهار کرد: نقش هویت‌بخشی از وظایف مهم معلمان است و باید در این مسیر به معلم و ایرانی بودن خود افتخار کنند و هویت انقلابی و اسلامی خود را بروز دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شخصی که هویت دارد، نسبت به فرهنگ و ارزش‌ها بی‌تفاوت نیست، افزود: شخص با هویت اگر ببیند به ارزشی تعرض می‌شود هم ناراحت می‌شود و هم به‌صورت معقول با آن رفتار می‌کند، در این راستا پرچم و رهبران دینی نماد هویت ما هستند و انسان فعال نسبت به این موارد بی‌تفاوت نیست.

انقلاب اسلامی، معادلات نظام سلطه را برهم زد

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، نهضت‌های مختلف دینی و غیر دینی به‌وجود آمد که هیچ‌کدام به ثمر ننشست و هرکدام آن‌ها تکامل پیدا کرد تا در نهایت به انقلاب اسلامی، به‌عنوان معجزه قرن منتهی شد و در این مسیر دشمن احساس کرد معادلات نظام سلطه به‌هم خورده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در جهان سکولار پس از رنسانس نظام خاصی در جهان رقم خورد و جامعه به دو قطب غرب و شرق تبدیل شد، خاطر نشان کرد: در این شرایط بود که انقلاب اسلامی رقم خورد و شرق و غرب، دو دشمن دیرینه برای مقابله این موضوع متحد شدند و با روش‌های مختلفی تلاش برای نابودی انقلاب کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند، پس از آن دست به ترور زدند و ۱۷ هزار و ۵٠٠ نفر از مردم بی‌گناه به فجیع‌ترین روش‌های ممکن به شهادت رساندند.

وی گفت: دشمنان برای دست‌اندازی در مسیر انقلاب اسلامی هزینه‌های فراوانی کرده‌اند اما نه می‌توانند و توانسته‌اند زیرا انقلاب اسلامی ریشه در هویت و اندیشه ما دارد و معلمان در این مسیر نقشی ویژه داشته‌اند.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش معلمان در عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: بسیاری از فرماندهان در عرصه دفاع مقدس معلمان بودند و در حال حاضر نیز افسران جنگ فرهنگی هستند و باید خود و دیگران را مسلح به معرفت دینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های دینی به دانش‌آموزان منتقل شود، ادامه داد: با شرایط کرونا ارتباط درستی میان دانش‌آموزان و معلمان شکل نگرفت و نیاز است معلمان به‌صورت دوستانه اصول دینی، اخلاقی و اجتماعی را منتقل کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در دولت اخیر عنایت ویژه‌ای به معلمان وجود دارد و در این راستا طرح رتبه‌بندی پس از ۱۱ سال اجرایی شد، معلم کارمند نیست و طبق قانون جدید معلم تنها امکان مقایسه شدن با استاد دانشگاه را دارد.

کد خبر 613530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.